نایب‌رئیس شورای اسلامی شر شیراز گفت: برای پیشگیری از حاشیه‌نشینی‌ها و شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حریم شیراز باید اقدام عاجل انجام پذیرد.
کد خبر: ۷۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ 03 August 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:محمود رضا طالبان بعدازظهر امروز در یک‌صد و نهمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: ما در 20 سال گذشته در شیراز شاهد افزایش حاشیه‌نشینی بودیم و بنابر مطالعاتی که در سال 87 انجام و 10 محله هدف شیراز را مورد مطالعه قرار داد، مطابق با سند ملی توانمندسازی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی مورد توانمندسازی قرار گرفت.

وی افزود: تا اواسط دهه 80 حاشیه‌نشینی چندان در برنامه‌ریزی شهری لحاظ نمی‌شد و بعد از سال 86 که سند ملی توانمندسازی عنوان شد، این بحث جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی مدیریت شهری پیدا کرد.

این عضو شورا ادامه داد: ما محلاتی را کمتر توسعه‌یافته می‌دانیم که فاقد سند رسمی باشد و بدون مدیریت شهری شکل‌گرفته و میزان خدمات فرهنگی اجتماعی و کالبدی از میانگین سطح شهر پایین‌تر باشد.

طالبان اضافه کرد: در این زمینه شهرداری با تدابیری که اجرایی کرد توانست در مورد آن محلات هدف، موفق عمل کند و این 10 محله در دل شهر قرار گرفت و امید داریم با استمرار برنامه‌های توانمندسازی کیفیت زندگی در این محلات نیز افزایش یابد.

وی بیان کرد: حاشیه‌نشینی که امروز در حال شکل‌گیری در شیراز است در روستاهایی رخ می‌دهد که به‌صورت اقماری در حال تبدیل به سکونت‌گاه غیررسمی هستند و اگر امروز جلوی آن گرفته نشود ظرف پنج سال آتی گریبان شیراز را می‌گیرد که به سبب ادامه خشکسالی و توسعه نامتوازن خدمات در پهنه استان است.

به گفته وی، نیاز است که استاندار فارس و شهردار شیراز در مورد تخلفاتی که در حاشیه شهر شیراز رخ می‌دهد و ساخت‌وسازهای ناهمگون و غیراصولی که در روستاهای پیرامونی در جریان است با همکاری دستگاه قضایی و فرمانداری وارد عمل شده و تخریب این ساخت‌وسازهای واقع روستاهای حریم شیراز را در اولویت قرار دهند.

نایب‌رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: افزایش هزینه شهروندی و زندگی در شهر به‌نحوی‌ که مهاجرت تبدیل به امری رو به افزایش نباشد دیگر موردی است که باید در دستور کار قرارگرفته و هزینه زندگی به‌ویژه در مرکز شهر بالا رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار