خباز درخصوص آخرین فیلم‌های برگزیده از نگاه مردم شیراز نیز گفت: متری شش و نیم، سرخپوست، ناگهان درخت، جاندار و شبی که ماه کامل شد، بدون ترتیب، تاکنون برترین فیلم‌ها از نگاه مردم بوده‌اند.
کد خبر: ۷۱۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 09 February 2019

تابناک فارس به نقل از اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس محسن خباز روز جمعه ۱۹ بهمن ماه عنوان کرد: این آمار مربوط به فروش اینترنتی در کل مجموعه‌هاست و آمار گیشه هنوز وصول نشده است؛ از همین رو پیش‌بینی می‌شود با افزوده‌شدن سه فیلم جدید و نیز اکران‌های فوق‌العاده در روز‌های پایانی این آمار به میزان شایان توجهی تغییر کند.

۳ فیلم دیگر بر بال سیمرغ به شیراز می‌رسد

وی در ادامه از افزوده شدن ۳ فیلم دیگر به سبد نمایش جشنواره شیراز سخن گفت.

خباز با بیان اینکه در سه روز پایانی جشنواره فیلم فجر سه فیلم ۲۳ نفر، ایده اصلی و معکوس در جدول پخش فیلم‌ها جای خواهد گرفت، افزود: فیلم ۲۳نفر به دلیل استقبال مردمی، ایده اصلی به پیشنهاد هیات انتخاب و معکوس نیز از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم به فهرست جشنواره فیلم فجر شیراز افزوده می‌شود و بر این اساس مجموع تعداد فیلم‌های اکران‌شده در شیراز به ۲۵ عنوان می‌رسد.

وی درخصوص محدودیت در اکران فیلم متری شش و نیم نیز ابراز داشت: شرایط پخش این فیلم از طرف دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره فجر در تهران با محدودیت برای استان‌ها مواجه شده است؛ درحالیکه این فیلم هم‌اکنون در تهران درحال پخش است و این مساله عین تبعیض است؛‌ از همین رو همچنان برای اکران آن در حال رایزنی هستیم.

خباز تاکید کرد: اکران متری شش و نیم خواسته و مطالبه سینما‌دوستان شیرازی است و این موضوع از دید دبیرخانه این جشنواره پنهان نمانده است.

مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز اعلام کرد: مراسم اختتامیه جشنواره شیراز با حضور هنرمندان و نمایش فیلم در ساعت ۱۸ روز ۲۳ بهمن ماه در لابی هنرشهر آفتاب برگزار می‌شود.

وی درخصوص چرایی جایگزینی مراسم افتتاحیه با اختتامیه نیز توضیح داد و گفت: پیش از این قرار بود با برگزاری افتتاحیه به استقبال جشنواره فیلم فجر برویم؛ اما عوامل هیچیک از فیلم‌ها باوجود قول‌های مساعدی که داده‌ بودند، موفق به حضور در شیراز نشدند؛ اما این موضوع را به فال نیک گرفتیم و تصمیم بر آن شد که مراسم اختتامیه‌ای برگزار کنیم که در آن نتیجه آرای مردمی درخصوص برترین فیلم جشنواره اطلاع رسانی شود و از عوامل رسانه ای فعال در این عرصه نیز قدردانی به عمل آید.

۵ فیلم برتر جشنواره از نگاه مخاطبان جشنواره فجر شیراز

خباز درخصوص آخرین فیلم‌های برگزیده از نگاه مردم شیراز نیز گفت: متری شش و نیم، سرخپوست، ناگهان درخت، جاندار و شبی که ماه کامل شد، بدون ترتیب، تاکنون برترین فیلم‌ها از نگاه مردم بوده‌اند.

خباز با بیان اینکه در روز‌های آینده دستکم هشت اکران و حداکثر ۱۲ اکران فوق العاده در شیراز پیش پیش بینی می‌شود، از پخش مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در لابی هنر شهر آفتاب نیز خبر داد و گفت: درصورتی که این برنامه از طریق صدا و سیما پخش شود، مخاطبان می‌توانند در کنار یکدیگر این مراسم را مشاهده کنند.

جشنواره فیلم فجر شیراز با دو روز تعطیلی در روز‌های جمعه و شنبه به مناسبت شهادت فاطمه زهرا (س) بار دیگر در روز‌های یکشنبه ٢١ و دو شنبه ٢٢ بهمن ماه کار خود را از سر می‌گیرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار