معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس میزان استقبال مخاطبان شیرازی را از جشنواره فجر بی ‌نظیر خواند و اعلام کرد: بنابر آمار رسیده، شیرازی‌ها پس از پایتخت در رتبه دوم علاقه‌مندی به جشنواره فیلم فجر ایستاده‌اند.
کد خبر: ۷۱۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 05 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محسن خباز با بیان اینکه استقبال مردم از این دو فیلم بسیارچشمگیر بوده است، عنوان کرد: پیرو درخواست‌های متعدد مخاطبان و علاقه ‌مندان، تیم اجرایی جشنواره تصمیم گرفت چهارشنبه 17 بهمن ساعت 15:30 فیلم ماجرای نیمروز را در تالار حافظ اکران کند.
وی ادامه داد: سرخپوست نیز که پیش از این سانس فوق‌ العاده داشت، دوباره پنجشنبه 18 بهمن ساعت 16 در تالار حافظ بر روی پرده خواهد رفت.
خباز با اشاره به نقص فنی که در نخستین اکران فیلم سرخپوست در تالار حافظ رخ داد و باعث شد برخی تماشاگران در سانس فوق ‌العاده موفق به تماشای این اثر نشوند، گفت: با مخاطبانی که در جمعه 12بهمن نتوانستند این فیلم را تماشا کنند، تماس گرفته شده و بلیت آن‌ها برای اکران پنجشنبه محفوظ است.

** شیرازی‌ها بر سکوی دوم استقبال از فجر
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز میزان استقبال مخاطبان شیرازی را از جشنواره فجر بی ‌نظیر خواند و اعلام کرد: بنابر آمار رسیده، شیرازی‌ها پس از پایتخت در رتبه دوم علاقه‌مندی به جشنواره فیلم فجر ایستاده‌اند.
مهدی رنجبر افزود: مخاطبان با دقت و موشکافی نقد آثار را دنبال می‌کنند و براساس آن به گزینش فیلم‌ها می‌پردازند؛ از همین رو تاکنون برای فیلم‌هایی همچون متری شش و نیم، سرخپوست و ماجرای نیمروز2 سانس‌های فوق‌العاده در نظر گرفته شده است و البته از برخی فیلم‌ها نیز استقبال نشد.
وی با اشاره به اینکه رویداد‌هایی همچون تاخیر در پخش بعضی فیلم‌ها در روز‌های نخست جشنواره ناگزیر بوده است، عنوان کرد: تیم اجرایی جشنواره شیراز همه تلاش خود را مصروف رضایت فیلم‌ دوستان کرده است اما برخی مشکلات از مرکز رخ داد که گاه باعث دلخوری مخاطبان فهیم شیرازی شد، هرچند تلاش کرده‌ایم که رضایت مردم را تا امروز که در نیمه راه جشنواره هستیم، جلب کنیم.
رنجبر ادامه داد: برخی فیلم‌ها حتی در پایتخت نیز به موقع اکران نشد و نمایش برخی دیگر نیز در نخستین سانس‌ها لغو شد؛‌ چرا که آثار در زمان پیش‌بینی شده به جشنواره نرسیده بود، در شیراز نیز اشکالات فنی مربوط به دبیرخانه جشنواره در تهران گریبان برگزار کنندگان را در روز‌های نخست در شیراز گرفت و در اتفاقی دیگر نرسیدن فیلم حمال طلا نیز باعث لغو آن شد.
معاون هنری و سینمایی ارشاد فارس اضافه کرد: هرچند رخ دادن هرگونه ناهماهنگی در جشنواره‌ای ملی مطلوب نیست و تنها منحصر به شیراز نیز نبوده است، برای جلب رضایت مخاطبان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و امیدواریم خاطره خوشی که مردم با شور و شوق این جشنواره می‌سازند، کاستی‌ها را تا روز پایانی جبران کند.

** روز پنجم با پنج فیلم
در ادامه این رویداد‌ هنری و در پنجمین روز جشنواره فجر، پنج فیلم در شیراز بر روی پرده نقره‌ای می‌نشیند.
فیلم غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی و با بازی محسن تختی، شاهرخ شهبازی، علیرضا گودرزی، حمید آذرنگ و بهنوش طباطبایی چهارشنبه ساعت 18 در تالار حافظ اکران می‌شود. این فیلم به سه مرحله زندگی غلامرضا تختی شامل کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و مبازرات مسابقات کشتی و مرگ او می‌پردازد.
متری شش ونیم ساخته سعید روستایی در ساعت 21 در تالار حافظ اکران می‌شود. این فیلم محصول دومین همکاری این کارگردان با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است که در ژانر اجتماعی ساخته شده است و به موضوع مواد مخدر پرداخته است.
فیلم سال دوم دانشکده من به کارگردانی رسول صدر عاملی ساعت 19 در سالن نارنجی هنرشهر آفتاب بر روی پرده می‌رود. علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان و ویشکا‌ آسایش در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. سال دوم دانشکده من در ژانر اجتماعی و به مقوله خیانت و اخلاق می‌پردازد.
دیدن این فیلم جرم است اثر رضا زهتابچیان ساعت 20 در سالن نارنجی هنرشهر آفتاب به نمایش در خواهد آمد. این فیلم ماجرای یک گرونگانگیری را روایت می‌کند و مهدی زمین‌پرداز، امیر آقایی، لیندا کیانی و حسین پاکدل در آن ایفای نقش کرده‌اند.
مدیترانه ساخته هادی حاجتمند نیز ساعت 21 در پردیس سینمایی گلستان برای سینمادوستان اکران می‌شود. مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ و بهرنگ علوی از بازیگران این فیلم به شمار می‌روند و روایتگر داستان عشق و امیدواری است.
این رویداد فرهنگی هنری، از 11 تا 22 بهمن به جز روزهای ١٩ و ٢٠ بهمن ماه به دلیل ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با تهران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار