معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی نظام سلامت استان دارای شاخص‌های مطلوبی است.
کد خبر: ۷۰۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 31 January 2019

محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نظام سلامت استان بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی دارای شاخص‌های مطلوبی است..

وی افزود: خوشبختانه این استان به دلیل مشارکت فعال خیرین و مردم در امر توسعه بخش‌های بهداشت و درمان، جزء استان‌هایی است که زیر ساخت‌های درمانی آن از حیث پزشک، تخت بیمارستانی، پزشک و امکانات پزشکی دارای شرایط بسیار خوبی است.

۶۳ درصد مردم استان یزد اضافه وزن دارند
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: ۶۳ درصد مردم استان یزد اضافه وزن دارند که علت آن نداشتن تحرک و تغذیه نامناسب است.

دهقانی به سامانه‌ی سیب اشاره کرد، و گفت: ۹۷ درصد از مردم استان تحت پوشش این سامانه هستند که تعداد مراجعین به ۲ میلیون و ۵۶۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۷۰ خانه بهداشت و ۴ مرکز خدمات جامع سلامتی روستایی، در روستا‌ها وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: ۵۳مرکز جامع سلامت، ۹ پایگاه سلامت و ۳۳ پایگاه سلامت در حاشیه‌ی یزد مستقل هستند.

وی به عملکرد رستوران ها، هتل‌ها و کافی شاپ‌ها اشاره کرد و گفت: اگر مردم شاهد هر گونه فروش ویا عرضه قلیان، توزیع مواد غذایی نامناسب و رعایت نکردن بهداشت در سطح استان شده اند، با سامانه‌ی ۱۹۰ تماس بگیرند.

دهقانی ادامه داد: به افرادی که قلیان عرضه می‌کنند در برخورد اول به آن‌ها اخطار خواهیم داد و در صورت جمع آوری نکردن آن فرد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار