مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری فارس گفت: عملیات ساخت موزه پاسارگاد با پیگیری‌های ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و همکاری بانک پاسارگاد به مرحله اجرا رسیده است.
کد خبر: ۶۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 01 August 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس: مصیب امیری با بیان اینکه بانک پاسارگاد ساخت و تأمین اعتبارات مورد نیاز موزه تخصصی پاسارگاد را متقبل شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی ساخت موزه پاسارگاد آغاز شده، پیش‌بینی می‌شود این موزه تخصصی تا دو سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

امیری افزود: موزه تخصصی پاسارگاد در فضایی به مساحت 43 هزار و 654 مترمربع در حال ساخت است که در سفر هیئت دولت به فارس مبلغ پیشنهادی 5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان موزه پاسارگاد ارائه شد.

وی افزود: اجرایی شدن عملیات ساخت موزه پاسارگاد و سایر موزه‌های این استان که در سفر هیئت دولت به فارس مورد تأکید قرار گرفت با پیگیری‌های ویژه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون شاهد شروع مجدد ساخت و تکمیل موزه پاسارگاد در این استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: از سال 1390 تاکنون بیش از 43 میلیارد و 224 میلیون ریال اعتبار در این موزه هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: مساحت ساختمان موزه 4 هزار و 250 مترمربع است که شامل پنج گالری، گنجینه، مرکز انتشارات و پژوهشکده، فضاهای خدمات موزه‌ای و ... است.

وی با بیان اینکه طراحی اولیه و عملیات ساخت این موزه به پیش از انقلاب برمی‌گردد، گفت: از سرگیری عملیات اجرایی موزه پاسارگاد از سال 87 آغاز شد که با رویکرد جدید و اضافه شدن وسعت ساختمان همراه بود به‌ طوری‌ که ساختمان قدیمی موزه که یک‌هزار و 700 مترمربع وسعت داشت و در حال حاضر به 4 هزار و 250 مترمربع افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: موزه پاسارگاد در دو طبقه طراحی‌ شده که دارای یک طبقه زیرزمین و طبقه همکف بوده و شکل ظاهری ساختمان با توجه به در نظر گرفتن حریم مجموعه جهانی پاسارگاد در زیر خاک مدفون شده و پس از تکمیل، گردشگران این موزه را به‌صورت یک تپه خاکی می‌بینند که این اقدام در راستای حفظ حریم مجموعه جهانی پاسارگاد است.

برچسب ها: پاسارگاد ، موزه ، آرامگاه ، کورش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار