مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: گردشگری روستایی در استان، ورشکسته است و باید با راهکار‌های قابل دسترس از این وضعیت خارج شود.
کد خبر: ۶۹۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 30 December 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سید کمال پاک فطرت مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس امروز یکشنبه ۹ دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حالیکه بسیاری از روستاهای دارای ظرفیت و جاذبه گردشگری در فهرست ۴۶ روستای هدف گردشگری فارس جای نگرفته که ۳۰ مورد از روستا‌های قرار گرفته در این فهرست، بدون ظرفیت‌های لازم برای گردشگری است.

وی با بیان اینکه گردشگری روستایی در این استان، ورشکسته است و باید با راهکار‌های قابل دسترس از این وضعیت خارج شود، افزود: همانگونه که بار‌ها از دهیاران خواسته‌ایم، برای رشد و اعتلای گردشگری در حوزه روستایی باید به دنبال نگاه فرا استانی بود و از نگاه کوتاه مدت پرهیز کرد.

پاک فطرت بر اهمیت مقوله گردشگری در راستای رونق اقتصادی روستا‌ها و ممانعت از مهاجرت روستائیان، تاکید کرد و گفت: باید گردشگری روستایی را از حالت منفعل و ورشکسته فعلی خارج کنیم، زیرا در حوزه گردشگری روستایی به دلیل کم توجهی متولیان مربوطه بسیار ضعیف هستیم.

پاک فطرت یکی از اقدامات را تشکیل کارگروه گردشگری روستایی با عضویت دهیاران برشمرد و ادامه داد: این اقدام یکی از برنامه‌های دفتر امور روستایی برای معرفی و تقویت روستا‌های دارای ظرفیت گردشگری است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس عملکرد این کارگروه را هم راستا با انجمن گردشگری روستایی دانست و گفت: تشکیل کارگروه‌های مختلف روستایی برای افزایش توان تصمیم گیری و سیاستگذاری دهیاران است.

وی ادامه داد: باید تصمیم‌گیری و برنامه ریزی برای روستا‌ها توسط دهیاران انجام شده و از حرکت بر اساس دستورات بالادست و بروز مشکلات به دلیل متناسب این دستورات و برنامه‌ها با ظرفیت روستا‌ها جلوگیری شود.

پاک فطرت، یکی از اهداف این کارگروه را تقویت مبحث آموزش به دهیاران برشمرد و بیان کرد: آموزش مباحث گردشگری توسط اساتید این حوزه به دهیاران یکی از مهمترین نیاز‌های روستا‌های استان است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس تصریح کرد: دهیاران اطلاعات درست و کاملی در مورد گردشگری، بخصوص گردشگری روستایی ندارند و باید تفکرات دهیاران را به معنای واقعی به سمت گردشگری روستایی سوق داد و از ظرفیت فراوانی که در این حوزه وجود دارد و می‌تواند ایجاد شود، بهره برد.

این مقام مسئول انجام فعالیت‌های بومگردی توسط دهیاران را اشتباه دانست و ادامه داد: بوم گردی باید توسط سرمایه گذار انجام شود و دهیار تنها فراهم کننده بستر برای حضور سرمایه گذار است.

پاک فطرت با بیان اینکه دهیاران باید به دنبال شکوفایی گردشگری برای احقاق حق روستا‌های استان فارس باشند، افزود: هنوز در شهرستان‌ها ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و به طور قطع کارگروه گردشگری روستایی باید آماده پذیرش افراد و پویا کردن این ظرفیت‌ها باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با بیان اینکه دهیاران عضو کارگروه گردشگری روستایی خودشان برای روستا تصمیم می‌گیرند، گفت: یکی از اهداف تشکیل این کارگروه استفاده حداکثری از ظرفیت فکری و اجرایی دهیاران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار