نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاخیر در انتخاب استاندار فارس ضربه‌هایی را به استان وارد می‌کند، ادامه داد: این در حالیست که فردی که به عنوان سرپرست استانداری انتخاب شده به این دلیل که چندان از مسایل مطمئن نیست نمی تواند تصمیمات مهم و میان مدتی را در جهت توسعه استان اتخاذ کند.
کد خبر: ۶۹۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 26 December 2018

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از آن جا که وزارت کشور در دور اول دولت دکتر روحانی بر غیر بومی بودن استانداران تاکید داشت اما در حال حاضر این موضوع کمی کمرنگ تر شده است بطوریکه طبق صحبت هایی که با وزارت کشور انجام داده ام درشرایط فعلی آن ها دیگر بر غیر بومی بودن استانداران اصرار ندارند این در حالیست که در بعضی از استان ها افراد بومی به عنوان استاندار انتخاب شدند.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه نظر نمایندگان فارس درباره انتخاب استاندار بومی و غیربومی متفاوت است، افزود: از میان 18 نماینده ای که از استان فارس در مجلس حضور دارند برخی از آنها بر بومی بودن و برخی دیگر بر غیر بومی بودن استاندار تاکید دارند.

جمالی با اشاره به اینکه انتخاب استاندار فارس طبق روال عادی و زمان مناسب انجام نشد تصریح کرد: نمی توانم به صورت قطعی در مورد زمان انتخاب استاندار فارس صحبت کنم .

وی خاطر نشان کرد: از آن جا که هنوز استانداران سه استان فارس، یزد و قم مشخص نشده اند بنابراین استان فارس به دلایل زیادی با دیگر استان ها قابل قیاس نیست که در همین راستا طبق صحبت هایی که بنده با جناب سامانی سخنگوی وزارت کشور انجام دادم تاکید کردم که استاندار فارس هرچه زودتر انتخاب شود.

وضعیت رقت بار اداره استان فارس

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با انتقاد شدید از بی‌توجهی دولت در انتخاب استاندار فارس گفت: طی چندسال اخیر شاهد عدم ثبات مدیریت ارشد استان بوده‌ایم و امروز هم با وجود آگاهی از تغییر استاندار از بیش از دو ماه قبل، هنوز استانداری فارس با سرپرست اداره می‌شود.

چوبینی ادامه داد: در چندسال اخیر شاهد عدم ثبات مدیریت ارشد استان بوده‌ایم و امروز هم مشاهده می‌شود که با وجود آگاهی از تغییر استاندار از بیش از دو ماه قبل، هنوز استانداری فارس با سرپرست اداره می‌شود.

معاون سیاسی حزب موتلفه در فارس با بیان اینکه چنین استانی با این ویژگی‌های ممتاز را چطور می‌شود با این نگاه اداره کرد، افزود: امروز عدم انسجام بین دستگاه‌ها، رکود و خمودگی سیستمی و عدم انگیزه در بدنه اداری بیش از هر زمان دیگری دیده می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: در سند ملی توسعه استان فارس آورده شده که شیراز به‌عنوان قطب همکار با تهران در تقسیم کارهای ملی است، اما امروزه شاهد آن هستیم که نه تنها از ظرفیت فارس در سطح ملی و فراملی و ایفای نقش منطقه‌ای آن استفاده مقبولی نمی‌شود، بلکه از ظرفیت‌های استان برای توسعه خود استان هم درست استفاده نشده و خروجی دولت غیرقابل قبول است.

وی گریزی هم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی زد و بیان کرد: از سهم مجمع نمایندگان در شرایط کنونی استان هم نباید غافل شد؛ اگر اولویت‌های نمایندگان فارس را در موضع‌گیری‌هایشان استخراج و پیگیری‌های آن‌ها در رابطه با توسعه استان و محرومیت‌زدایی بخش‌هایی از استان و شهر شیراز را بررسی کنیم، تکلیف معلوم است؛ بی‌شک اگر مجمع نمایندگان به وظیفه نظارتی خود درست عمل می‌کرد امروز شرایط به گونه‌ای دیگر بود و شاهد وضع کنونی در مدیریت استان نبودیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار