مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: تخم مرغ‌هایی که ۴۵ روز دیگر تولید می‌شود در ابر کوه کشف شد.
کد خبر: ۶۹۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 24 December 2018

حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: در بازرسی‌هایی که توسط پست قرنطینه انجام شد بیش از چهار هزار و ۳۰۰ کیلوگرم تخم مرغ با تاریخ اشتباه و یا بدون تاریخ و شکسته و کثیف کشف و از ورود آن به بازار جلوگیری شد.

حداد زاده افزود: مقصد این محموله تهران بوده و از مقدار تخم مرغ‌های کشف شده ۱۶۸ کیلوگرم آن کثیف و مشکل داشته که معدوم شدند و مقدار دیگری از این تخم مرغ‌ها تاریخ تولید ۴۵ روز آینده روی آن‌ها حک شده بود.

وی تاکید کرد: شهروندان هنگام خرید باید دقت کنند که حتما تاریخ روی تخم مرغ به روز باشد و بهترین زمان مصرف تخم مرغ به شرط نگهداری در یخچال، یک ماه پس از تولید است که اگر در فضای آزاد نگهداری شود حداکثر یک هفته قابلیت مصرف دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با تأکید بر تأمین اقلام پروتئینی از مراکز عرضه مجاز تصریح کرد: تخم مرغ یکی از فرآورده‌های خام دامی مهم و دارای مصرف وسیع است که در صورت رعایت نشدن مسائل بهداشتی و دقت در نگهداری، می‌تواند عامل بروز بیماری و به خطر انداختن سلامت جامعه باشد.

گفتنی است؛ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان یزد اطلاع رسانی کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار