معاون سازمان مديريت يزد خبر داد؛
معاون توسعه مديريت و سرمايه‌انساني سازمان مديريت و برنامه‌ريزي يزد با تاكيد بر اهميت شاخص جهاني توسعه دولت الكترونيك در تحقق اهداف برنامه جامع اصلاح نظام اداري، از ارتقاي 20 پله‌اي جايگاه ايران در اين شاخص طي دو سال اخير خبر داد.
کد خبر: ۶۹۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 22 December 2018

«جعفر رحماني شمسي» در نشست توجيهي‌اي كه پيروي ابلاغ شاخص‌هاي عمومي ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي توسط سازمان اداري و استخدامي كشور و با حضور نمايندگان بيش از 80 دستگاه اجرايي استان برگزار شد بر ضرورت و اهميت شاخص جهاني توسعه دولت الكترونيك (EGDI) در تحقق اهداف برنامه جامع اصلاح نظام اداري تاكيد كرد.

وي اظهار كرد: به استناد آخرين ارزيابي سازمان ملل متحد، در سال 2016 شاخص توسعه دولت الكترونيك ايران با كسب امتياز 46 صدم و رتبه 106 در گروه كشورهاي با جايگاه متوسط قرار داشته است .

رحماني شمسي افزود: با تلاش‌هاي صورت گرفته، كشور ايران در سال 2018 با كسب امتياز 60 صدم به جايگاه 86 در گروه كشورهاي با جايگاه بالا ارتقا يافته است .

اين مسئول خاطر نشان كرد: مطابق اين شاخص، ايران يكي از كشورهايي است كه بيشترين ارتقا را درسطح جهاني به خود اختصاصي داده است .

در اين نشست شاخص‌هاي بكارگيري سامانه تداركارت الكترونيكي دولت اجراي حسابداري تعهدي، ثبت اطلاعات فضاهاي اداري در سامانه سادا (سامانه اموال دستگاه هاي اجرايي) و شاخص مديريت سبز مورد بررسي قرار گرفت .

همچنين در اين نشست گزارشي از نتايج ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي استان در سنوات گذشته ارائه شد و بر تلاش دستگاه‌هاي اجرايي بر تحقق اهداف شاخص‌هاي كه عملكرد ضعيف تري در سنوات گذشته داشته‌اند، تاكيد شد .

در اين برنامه كه با حضور مدير امور سامانه تداركات الكترونيكي دولت(ستاد) از مركز توسعه تجارت الكترونيك برگزار شد، به تشريح وظايف و تكاليف دستگاه‌ها در انجام معاملات در بستر سامانه ستاد پرداخته شد و به سوالات و ابهامات رابطين دستگاه هاي اجرايي در اين زمينه پاسخ داده شد .

در پايان هم نمايندگاني از اداره كل امور اقتصادي و دارايي استان و همچنين اداره كل محيط زيست استان به عنوان ارزياب شاخص‌هاي اجراي حسابداري تعهدي، ثبت اطلاعات فضاهاي اداري در سامانه سادا (سامانه اموال دستگاه هاي اجرايي) و شاخص مديريت سبز به تشريح شاخص‌هاي مذكور پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار