امام جمعه کازرون با انتقاد از گرانی‌های افسار گسیخته که نظارتی بر آنها نیست گفت: دلار به ظاهر پایین آمد، اما برخی قیمت‌ها ظاهراً قصد پایین آمدن ندارند و برخی مسوولان و وزرا بر این گرانی‌ها می‌خواهند صحه بگذارند.
کد خبر: ۶۹۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 22 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به میلاد حضرت عیسی(ع) و اینکه وی همواره دنبال عدالت بود اظهار داشت: سوال ما امروز از پیروان عیسی و جامعه مسیحیت این است که آیا شما هم عدالت را برای همه می‌خواهید؟ اگر عدالت همگانی است، چرا حقوق بشر شما فقط به درد خودتان می‌خورد؟

وی با بیان اینکه اگر جنایتی در اروپا رخ دهد، تروریستی و برخورد با آن صورت می‌گیرد، اما اگر در یک کشور اسلامی باشد جور دیگری برخورد کرده و حتی از تروریست حمایت می‌کنید، گفت: این تبعیض و بی‌عدالتی را چگونه می‌خواهید جواب بدهید؟

امام جمعه کازرون به جنایت‌های سعودی‌ها در حق کودکان و مردم یمن اشاره کرد و افزود: اگر اتفاقات امروز یمن در اروپا اتفاق می‌افتاد، هرچند نسل‌کشی صرب‌ها از مسلمانان بوسنی و هرزگوبین دیدیم که اروپاییان چشمشان را بستند، این رنج و گرسنگی و مرگ اطفال در یمن را چگونه توجیه می‌کنید؟ حکام سعودی شما را با دلار نفتی خریده‌اند؟

خرسند با انتقاد از نحوه برخورد غربی‌ها با مقوله دموکراسی و انتخابات گفت: مردم بحرین و فلسطین چه خواسته‌ای دارند؟ می‌گویند یک انتخابات آزاد، که مردم رای دهند اما شما اجازه نمی‌دهید، با این تناقضات چکار می‌کنید؟

وی ادامه داد: شما از حکومت‌های استبدادی موروثی حمایت می‌کنید حتی اگر آن پسر لیاقت نداشته باشد؛ این با اصول دموکراسی غرب هم‌خوانی ندارد.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه متوجه شدیم اروپاییان هیچ اختیاری از خود ندارند و اسیر سیاست‌های استکباری آمریکا هستند اظهارداشت: الان هشت ماه است که نتوانستند یک کشور و چند بانک را برای رد و بدل کردن پول برای ایران معرفی کنند.

خرسند با متذکر شدن اینکه بیایید خودتان را با تعالیم عیسی مسیح هم‌خوان کنید افزود: شما حتی حاضر نیستید ملاک عملتان را همین انجیل‌های تحریف شده بگذارید اینها سوالاتی است که جامعه مسیحیت و کلیسا باید پاسخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به درگذشت حضرت آیت‌الله حائری شیرازی، نماینده پیشین ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اشاره کرد و او را عالم فرزانه و فقیه وارسته دانست که شخصیتی استثنایی بوده که ناشناس از دنیا رفت.

امام جمعه کازرون با انتقاد از گرانی‌های افسار گسیخته که نظارتی بر آنها نیست گفت: دلار به ظاهر پایین آمد، اما برخی قیمت‌ها ظاهراً قصد پایین آمدن ندارند و برخی مسوولان و وزرا بر این گرانی‌ها می‌خواهند صحه بگذارند.

وی از برگزاری یادواره هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان کازرون در ۱۳ دی ماه خبر داد و گفت: این یادواره در مصلی جمعه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار