آقائی در ادامه ضمن اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با خانواده های معظم شهدا مدافع حرم، بیان کرد:بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در این دیداربه عنوان تذکری به همگی مسئولان ومردم بود که باید هوشیار بوده ودشمن ضعیف را دست کم نگیرند زیرا دشمن به دنبال راه اندازی هجمه ای است تا فتنه جدیدی را در سال آینده به کشور ما وارد نموده ودر زمان غفلت ما زهر خود را ریخته و به کشور آسیب وارد نماید.
کد خبر: ۶۹۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 15 December 2018

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا:حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت یازدهمین اختر تابناک ولایت وامامت،امام حسن عسکری (ع)،یکی از بهترین سیره های مبارزه حضرت در مسائل فرهنگی وسیاسی واجتماعی آن امام در دوران خود را بکارگیری واستفاده ازسلاح علم ومعنویت واخلاق ابراز نمود.
آقائی در ادامه سه درس ویژه از امام حسن عسکری (ع) برای جامعه امروزی را تبیین نموده و پایبندی به اصل امر به معروف ونهی از منکرو فرهنگ صرفه جویی وپرهیز از هرگونه اسراف را در کنار برنامه ریزی صحیح در جهت حفظ بیت المال وکنترل امور اقتصادی جامعه اسلامی را از مهمترین درسهای زندگی سراسر نور این امام همام قلمداد نمود .
وی در ادامه فرا رسیدن وفات کریمه اهل بیت ،حضرت فاطمه معصومه (س) را تسلیت وبه سیره معنوی آن بانوی بزرگوار پرداخت.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن اشاره به بدقولی اروپایی ها در جهت راه اندازی سیستم مالی موسوم به SPVبا کشور ایران، بیان داشت:بعد از خروج آمریکایی ها از برجام وفروپاشی عملی آن ،اروپایی ها برای جلب نظر ایران اسلامی وماندن در موضوع برجام وعده ایجاد یک سیستم مالی در جهت تسهیل فروش نفت ایران وتضمین بازگشت ارزی و تسویه مالی آن به دور از حلقه های مالی متداول را داده است که هنوز بعد از گذشت چندین ماه محقق نگردیده است.
وی در ادامه وابستگی عمیق اقتصاد اروپایی ها به آمریکا را که همواره منافع مالی آنان از این طریق تامین می نماید ، رادر کنار موضوع هئیت مدیره های بانک های اروپایی ها که باید حتما یک نفر از اعضای آن از آمریکایی ها باشد را به عنوان دلایل تاخیر اروپایی ها در این زمینه عنوان نمود.
آقائی از دیگر اهداف اروپایی ها در موضوع تاخیر در زمینه راه اندازی سیستم مالی فوق را تسری مذاکرات مالی خود به موضوع توان موشکی وحضور منطقه ای ایران ابراز نمود که اروپایی ها با این اهرم می خواهند وارد خطوط قرمزوتوان موشکی کشور ایران شود واین مسائل را نیز به مذاکره آورد.
وی با بیان اینکه اروپایی ها به دنبال وقت کشی وامتیاز گرفتن از ایران می باشد،تصریح کرد:هنوز میزبان وساز وکار خاصی برای راه اندازی این سیستم مالی مشخص نگردیده وهدف دیگر اروپایی ها فشار برای تصویب موضوع FATFوحفظ منافع خود در این زمینه می باشد.
آقائی در ادامه ضمن اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با خانواده های معظم شهدا مدافع حرم، بیان کرد:بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در این دیداربه عنوان تذکری به همگی مسئولان ومردم بود که باید هوشیار بوده ودشمن ضعیف را دست کم نگیرند زیرا دشمن به دنبال راه اندازی هجمه ای است تا فتنه جدیدی را در سال آینده به کشور ما وارد نموده ودر زمان غفلت ما زهر خود را ریخته و به کشور آسیب وارد نماید.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن اشاره به سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)،کشور به شهرستان مرودشت بیان داشت :امروزه افتخار می کنیم که یکی از نهاد های مقدسی که بار بخشی از محرومیت های جامعه را به دوش می کند ودر این زمینه موفق عمل نموده ،کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد.
وی افزود :سفر رئیس کمیته امداد کشور به مرودشت برکات ویژه ای به همراه داشت که از جمله آن می توان به افزایش مبالغ چشم گیری برای رتق و فتق امور نیازمندان وحتی کسانی که تحت پوشش هم نباشند وپرداخت تسهیلات به مددجویان اشاره نمود.
آقائی در ادامه همچنین به سفر معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور به شهرستان مرودشت اشاره نمود وضمن تشکر از نماینده مردم شهرستان مرودشت در مجلس شورای اسلامی بابت پیگیری های صورت گرفته در این زمینه از برکات سفر فوق به پیگیری وارائه راه حل مناسب درخصوص مشکل ساکنان حریم درجه یک و دو تخت جمشیدوشناخت منطقه پارسه و پاسارگاد به عنوان قطب گردشگری در این منطقه و زمینه سازی برای افزایش سهم مردم مرودشت از درآمدهای حاصل از اسکان میهمانان داخلی وخارجی اشاره نمود.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه از شهردار مرودشت وپرسنل آن بابت پیگیری مسائل شهری وبه ویژه خدمات رسانی به مناطق محروم و زمینه سازی برای ارجاع موضوع زمین های خارج از محدوده شهر به کمیسیون ماده ۵و آسفالت مناطق محروم شهر وراه اندازی میز پاسخ گویی به مطالبات مردمی در محل مصلی نماز جمعه تشکر وقدردانی به عمل آورد.
وی در پایان به رویداد فرهنگی تحت عنوان برگزاری کلاس های آموزش نهج البلاغه برای جوانان که به همت جوانان درجبهه انقلاب اسلامی و مجمع شمیم کوی ولایت و قرار گاه فرهنگی شهرستان در روزهای پنج شنبه از ساعت ۱۴الی ۱۷عصر در محل سالن شهرداری مرودشت برگزار می گردد اشاره نمود واز این عوامل نیز تشکر وقدردانی نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار