رئیس كل دادگستری فارس با اشاره به مشكلات اقتصادی كنونی گفت: خروجی شرایط اقتصادی امروز جامعه و فشارهای ناشی از آن متاسفانه در دستگاه قضایی پدیدار شده است.
کد خبر: ۶۸۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 11 December 2018

علی القاصی‌مهر، رئیس كل دادگستری فارس در حاشیه حضور امام جمعه شیراز در جمع قضات و کارکنان مجموعه قضایی با اشاره به اینکه خروجی شرایط اقتصادی امروز جامعه و فشارهای ناشی از آن متأسفانه در دستگاه قضایی پدیدار شده است، گفت: علی‌رغم همه نارسایی‌ها و کمبودهای موجود به لحاظ نیروی انسانی و امکانات همکاران قضایی و اداری با تمام وجود و روحیه جهادی و حساسیت و پشتکار وافر به ارائه خدمت قضایی مشغول در این مسیر گام بر می‌دارند.

رئیس شورای قضایی استان فارس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از امنیت امروز استان حاصل تلاش قضات و کارکنان در مجموعه قضایی است گفت: با همین تلاش‌های شبانه‌روزی است که امنیت نسبی مناسب و قابل قبولی برقرار است و به واقع می‌توان مجموعه قضایی را در زمره فعال‌ترین، پیگیرترین و پاسخگوترین مجموعه‌های خدمت‌رسان تلقی كرد و به حمد الله از این حیث مجموعه قضایی استان فارس نیز به استناد آمارهای موجود کارنامه درخشانی دارد.

وی بیان كرد: در بحث مبارزه با اخلاگران نظام اقتصادی که در نتیجه فعالیت‌های این افراد معیشت مردم به مخاطره افتاده است نیز مجموعه قضایی در سطح ملی و استانی وظایفی را که به حکم قانون به این مجموعه محول شد به خوبی به سرانجام رساند به نحوی که برخورد قاطع، سریع و انقلابی دادگستری استان با این اخلاگران اقتصادی رضایتمندی کم نظیر عمومی را در پی داشت.

القاصی‌مهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسانات اقتصادی و افزایش نامتوازن زندانیان مهریه در استان فارس کاهش ۷۰ درصدی این زندانیان را نتیجه تلاش‌های قضات و کارکنان مجموعه در اجرای بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه ارزیابی کرد.

رئیس كل دادگستری فارس گفت: این موضوع تنها یکی از ده‌ها موضوعی است که در نتیجه کارکردهای اقتصادی و اجتماعی مطالبات مردمی و بار سنگین پاسخگویی به آن را به سمت دستگاه قضایی هدایت می‌کند که با تلاش شبانه‌روزی و جدیت قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان گام‌های مثبتی در مسیر کاهش زندانیان این حوزه برداشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار