کد خبر: ۶۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 30 July 2015
رشت - ایرنا - رییس اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان از آغاز به کار دو کارگاه قالی بافی با هدف تولید فرش های دستباف ابریشمی در شهرهای رستم آباد و خشکبیجار خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ایرنا، مجتبی مهری با اشاره به برگزاری پنج دوره آموزش قالی بافی در استان، از آموزش 200 نفر در این دوره ها خبر داد و افزود : علاقه مندان به آموزش و یادگیری هنر فرش بافی که عمدتاً از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده اند در این دوره ها به صورت رایگان آموزش دیده و آماده جذب به بازار کار شده اند.

وی اضافه کرد : برای برگزاری این دوره ها در مجموع 335 میلیون ریال هزینه شده است و به هنرجویان گواهینامه آموزشی مرکز ملی فرش ایران اهداء شده است.

وی اظهار کرد : در راستای اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با هماهنگی های صورت گرفته یکی از ساختمان های غیرفعال اتحادیه تعاون روستایی شهرستان رودبار برای تجهیز و تبدیل به کارگاه قالی بافی در اختیار اتحادیه فرش دستباف این شهرستان قرار گرفت که با تجهیز و آماده سازی این ساختمان در روستای اسطلخ جان شهر رستم آباد، تمامی هنرجویان که در دوره آموزش قالی بافی شرکت داشتند جذب بازار کار در این کارگاه جدید شده اند.

مهری همچنین از انعقاد قرارداد سازمان صنعت، معدن و تجارت با اداره کل فنی و حرفه ای استان برای استفاده از ساختمان های مازاد و ایجاد مجتمع های قالی بافی در روستای نوشر بخش خشکبیجار خبر داد و افزود : مدیریت این کارگاه نیز با ایجاد اشتغال برای 15 نفر در اختیار اتحادیه فرش دستباف شهرستان رشت قرار گرفت.

وی با اشاره به حمایت های مرکز ملی فرش ایران در ترویج و آموزش هنر صنعت فرش دستباف از تخصیص 320 میلیون ریال از سوی این مرکز برای برگزاری چهار دوره آموزشی دیگر با هدف آموزش در گیلان خبر داد.

مهری تصریح کرد : علاقه مندان برای بهره مندی از دوره های آموزش قالی بافی می توانند با مراجعه به اتحادیه های صنفی فرش دستباف در شهرستان محل سکونت خود برای شرکت در این دوره ها ثبت نام کنند.

تاکنون به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان،چهار کارگاه قالی بافی در شهرستان ماسال، روستای نصیر محله شهرستان شفت، روستای نوشر بخش خشکبیجار و روستای اسطلخ جان شهر رستم آباد برای تولید فرش دستباف فعالیت خود را آغاز کرده اند.

بیش از 13 هزار و 500 بافنده فرش در گیلان فعالند که 9 هزار و 500 نفر آنها بیمه هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار