مشاوره ژنتیک فرایندی است که به کمک آن، خانواده و یا فرد در معرض خطر مورد بررسی بالینی و آزمایشگاهی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۸۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 30 November 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: زهرا جهاندارپور کارشناس مبارزه با بیمار‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای انقلاب، ژنتیک اجتماعی را به عنوان هنر و علم پاسخگویی به مطالبات ژنتیک عمومی معرفی کرد که به کمک کاربرد عملیاتی دانش و تکنولوژی ژنتیک، برای ارائه خدمات مور نیاز در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشاوره ژنتیک فرایندی است که به کمک آن، خانواده و یا فرد در معرض خطر از نظر بالینی و آزمایشگاهی بررسی می‌شود و بر اساس تشخیص و یا احتمال ابتلا یا انتقال آن، مداخله‌های پیشگیرانه یا درمان بیماری در دستور کار قرار می‌گیرد.

این کارشناس مبارزه با بیمار‌های غیرواگیر، برای زوجین با سابقه وجود بیماری شناخته شده ارثی در خانواده، مانند هموفیلی، دوشن، تالاسمی ماژور، سیکل سل و بیماری‌های متابولیک ارثی نظیر فنیل کتونوری، گالاکتوزمی، ناشنوایی و نابینایی، مشاوره ژنتیک توصیه کرد.

جهاندارپور یادآور شد: مراجعه کنندگان برای انجام آزمایش‌های پیش از ازدواج می‌توانند در همان روز مشاوره ژنتیک را انجام دهند.

همچنین افرادی که باردار بوده و یا قصد بارداری دارند، می‌توانند برای انجام مشاوره ژنتیک به مرکز مشاوره مراجعه و از مزایای آن بهره‌مند شوند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار