کد خبر: ۶۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 29 July 2015
خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا امروز در هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی این شهر با اشاره به لایحه ارسالی از سوی شهرداری مبنی برای افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: نرخ هایی که در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد مورد تاُیید انجمن اولیاء و مربیان در سطح آموزش و پرورش است و نمایندگان کسانی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند نرخ پیشنهادی را تصویب کرده اند.

وی با بیان این‌که افزایش نرخ بنزین و تورم در تعیین نرخ سرویس مدارس لحاظ شده است، افزود: افزایش نرخ سرویس مدارس برای سال 95-94 برای خودروهای ون و تاکسی  و مینی بوس 30 تا 40 درصد در نظر گرفته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: مدیران مدارس، پیمانکاران و بازرسین سازمان تاکسیرانی مسئول رسیدگی و نظارت بر این مصوبه هستند.

واثق کارگرنیا با اشاره به دستور العمل و شیوه کاری که از سوی وزارت کشور در شش مورد ذکر شده است تصریح کرد: در حدود یک ماه و نیم گذشته به معاونت حمل و نقل اعلام کردیم که روش اجرایی این شیوه کار را بررسی و به‌صورت برنامه مدون اعلام کند که در جلسه آینده کمیسیون این امر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این جلسه سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری رشت با بیان این‌که با جمع و در نظر گرفتن همه ملاحظات این افزایش نرخ انجام شده است تاکید کرد: با توجه به افزایش نرخ بنزین، حدود 43 درصد نرخ کرایه سرویس مدارس افزایش یافته است.

فرامرز جمشیدپور با بیان این‌که نرخ پیشنهادی برای وسیله نقلیه تاکسی و سواری شخصی یا آژانس با چهار نفر سرنشین ماهانه برای هر نفر به ازای هر سه کیلومتر 60 هزار تومان بدون در نظر گرفتن پنجشنبه ها است افزود: در صورت سرویس‌دهی در این روز نرخ به 65 هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که این نرخ برای مسافت‌های 6 کیلومتر و بالاتر از آن متفاوت است گفت: برای تاکسی ون و مینی بوس نیز نرخ هایی با توجه به میزان مسافت طی شده در نظر گرفته شده است.

جمشیدپور قدمت مینی بوس‌ها را در تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این نرخ برای اتوبوس‌هایی که قدمت آنها از ده سال کم‌تر باشد متفاوت است.

وی از صدور کارت ویژه رانندگان سرویس‌های مدارس خبر‌‌داد و افزود: بازرسین سازمان تاکسیرانی نظارت دقیق بر تعداد سرنشینان سرویس‌های مدارس خواهند داشت.

در این جلسه اسماعیل حاجی پور عدم رعایت سرویس‌های مدارس در تعداد سرنشین را مورد تاُکید قرارداد و خواستار نظارت دقیق از سوی مدیران مدارس و بازرسین سازمان تاکسیرانی بر این امر شد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت افزود: نظارت باید به‌گونه ای باشد که سرویس‌های مدارس را مکلف کند که بیش از ظرفیت خود سوار نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار