تابناک فارس به منظور اطلاع مردم شریف استان فارس از عملکرد؛اظهار نظرها و به طور کلی جهت گیری وکلای مردم فارس در مجلس شورای اسلامی(نمایندگان مجلس فارس) در ویژه نامه ای تحت عنوان "وکیل نامه" به بازتاب سخنان و اظهار نظرهای نمایندگان مردم فارس در مجلس می پردازد.
کد خبر: ۶۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 29 July 2015
تابناک فارس:

ماجرای پزشک نورآبادی بررسی شود/پول گندم کشاورزان را بدهید و با عوامل شیوع سالک در شیراز برخورد کنید/با این وضعیت امیدی به جذب سرمایه خارجی در استان نیست

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کمیسیون مشترک میان دادگستری فارس، استانداری و علوم پزشکی شیراز شد.

جعفر قادری با اشاره به وجود اخبار متفاوت در خصوص اتفاق روی‌داده دریکی از مراکز درمانی شهرستان ممسنی، گفت: باید اتفاق به‌طور دقیق بررسی شود زیرا این موضوع در حال حاضر به یک بحث ملی تبدیل‌شده است.

وی ادامه داد: بروز چنین اتفاقی جای تأسف دارد و هرچه سریع‌تر باید مقصر این رویدار معرفی و مجازات شود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی باید هرچه سریع‌تر دلیل این اتفاق را روشن کنند، گفت: باید کمیسیونی متشکل از دادگستری فارس، علوم پزشکی شیراز و استانداری فارس تشکیل شود تا هرچه سریع‌تر با مقصرین این حادثه برخورد شود.

قادری همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار تسریع در پرداخت قیمت گندم های خریداری شده از کشاورزان فارس شد.
وی ئر تذکر دیگری به وزیر بهداشت خواستار اقدام جدی برای برخورد با ناقلان بیماری سالک در سطح شهرستان به خصوص بخش های جنوبی شهر شیراز شد.

 نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار شفاف شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان فارس شد.
جعفر قادری با اشاره به وضعیت نامناسب صنعت و سرمایه‌گذاری در فارس، گفت: مشکلات جدی و نگاه‌های نه‌چندان مناسب به بخش غیردولتی از جانب مسئولین بانک‌ها و مجموعه‌های مرتبط با بخش صنعت و معدن و همین‌طور فراهم نبودن زیرساخت‌ها از مشکلات صنایع فارس است.

وی تصریح کرد: هنوز خطوط ریلی و هوایی تکمیل‌نشده است درحالی‌که این موارد باید متناسب با نیازها توسعه داشته باشد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روان‌سازی کارهای در بخش اداری انجام‌نشده و اگر فضای کسب‌وکار استان را با دیگر استان‌های کشور مقایسه کنیم شاهد مشکلات جدی هستیم.

قادری بابیان اینکه معاونت اقتصادی استانداری فارس باید هرچه سریع‌تر معرفی شود، گفت: معاونت برنامه‌ریزی در استانداری تعطیل‌شده بنابراین باید معاونت اقتصادی هرچه سریع‌تر فعال شود تا مشکلات صنایع موردبررسی قرار گیرد.

وی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فارس شفاف نشده و همه شعار می‌دهند ولی هیچ‌کس به دنبال تعریف بسته مناسب سرمایه‌گذاری نرفته است.

نماینده شیراز در خصوص وضعیت معادن نیز گفت: در بحث معادن محدودیت‌های محیط‌زیست در استان فارس وجود دارد که باید بررسی شود.

قادری با اشاره به اینکه فضای سرمایه‌گذاری در فارس مناسب نیست، گفت: به‌جای کمک کردن همه به نبال تخریب کردن هستند.

وی تصریح کرد: پالایشگاه شیراز و طرح‌های نفتی و گازی استان گرفتار مباحث کوچک‌شده‌اند و هیچ‌کس هم حاضر نیست برای رفع آن‌ها اقدام کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز هم شرکت‌های خارجی وارد استان می‌شوند اما با این فضا خیلی امیدواریم نیستم سهمی از سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشم.

قادری یادآور شد: مباحث گردشگری و صنایع پزشکی استان فارس می‌تواند با برنامه‌ریزی در راستای جذب سرمایه‌گذاران پیشرفت‌های قابل قبولی داشته باشند اما تاکنون چنین بحثی محقق نشده است.


آمریکا هرکجا توافق کرده به شیادی پرداخته/مرگ برآمریکا ادامه دارد/با قدرت به ساخت موشک های برد بلند ادامه می دهیم

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: تصور اینکه آمریکا دوست ما شده بسیار ساده‌انگاری است و به‌ هیچ‌وجه شعارهای ارزشی کشور تغییری نخواهد کرد.

رضایی بابیان اینکه پس از امضای توافق‌نامه هسته‌ای بسیاری تلاش کردند ذوق‌زدگی و فضای احساسی در کشور ایجاد کنند گفت: عملکرد تیم مذاکره‌کننده شایسته تقدیر است، اما آمریکا در طول تاریخ نشان داده که قابل‌ اعتماد نیست و هرکجای دنیا توافقی صورت گرفته به شیادی پرداخته، و تصور اینکه دوست ما شده بسیار ساده‌انگاری است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی بر این باورند که بعد از مذاکرات شعار مرگ بر آمریکا در کشور حذف خواهد شد اذعان کرد: به‌هیچ‌وجه شعارهای ارزشی کشور تغییری نخواهد کرد و ما تنها در مسئله هسته‌ای مذاکره کرده‌ایم و گرنه مناقشات اساسی دیگری با آمریکا داریم.


اتحادیه اروپا علاقه مند به توسعه مناسبات با ایران است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر موگرینی به تهران نشان می دهد که بعد از برجام ایران در کانون توجه سیاست خارجی کشورهای مختلف قرار گرفته است.

نوذر شفیعی با اشاره به سفر موگرینی به تهران(مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) که قرار است امروز انجام شود، این سفر را نشانه ای از تعاملات ایران با کل جامعه بین الملل دانست و گفت: همچنین سفر وی نشان می دهد که بعد از برجام ایران در کانون توجه سیاست خارجی کشورهای مختلف قرار گرفته است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس ادامه داد: موگرینی به نمایندگی از اتحادیه اروپا با ایران وارد تعامل شده است جدا از کشورهای اروپایی که به طور انفرادی وارد تعامل با ایران شده و در حال شدن هستند موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اروپا نمایندگی می کند بنابراین باید از آن به عنوان علاقه اتحادیه اروپا به توسعه مناسبات با ایران یاد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اتحادیه اروپا و هر کدام از کشورهای 1+5 علاقمند پیگیری و به فرجام رساندن برجام هستند بنابراین بخشی ازمحورهای صحبت های موگرینی در ایران در مورد مسایل اجرایی برجام خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار