امام جمعه جزیره کیش معتقد است مدیریت دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و تیم همراهش ، دستاوردهای خوبی برای جزیره کیش به همراه داشته است
کد خبر: ۶۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 28 July 2015
حاصل تلاش و خدمت صادقانه در مدیریت جزیره کیش(نگین خلیج فارس) نمره قبولی امام جمعه کیش به دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش

 امام جمعه جزیره کیش معتقد است مدیریت دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و تیم همراهش ، دستاوردهای خوبی برای جزیره کیش به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیدادی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در جزیره کیش  در گفتگو با روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش ضمن اشاره به اینکه جزیره کیش یکی از قطب های مهم گردشگری و اقتصادی بین سایر مناطق آزاد است گفت:

« جزیره کیش با توجه به شرایط خاص و ویژه اش می تواند منفعت زیادی برای کشور داشته باشد، ضمن اینکه می تواند شهری باشد که به لحاظ زیر ساخت ، شهرسازی و زیبایی  و با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن قرار گرفته و جایگاه ویژه اش بین سایر مناطق آزاد، می تواند تبدیل به منطقه ای جذاب در کشور اسلامی مان باشد و مردم بتوانند به راحتی در آرامش در جزیره کیش به استراحت بپردازند.»


تقدیر امام جمعه از خدمات مونسان

جزیره کیش دروازه ورود کشورهای حوزه خلیج فارس

 
وی در ادامه یاد آور شد:« از طرفی جزیره کیش در حوزه خلیج فارس قرار دارد و دروازه ورود به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز هست. بخش از آن چیزی که ما می خواهیم از کشورمان به سایر کشورهای این حوزه صادر کنیم، به جزیره کیش صادر می شود. این موقعیت ممتاز می طلبد که در چند بخش به آن توجه شود. بخش اول خود دولت ها هستند. دولت ها وقتی بر سر کار می آیند، مدتی وقت لازم دارند تا خدمات رسانی خود را به مردم نشان دهند و توجهشان به مناطق آزاد به صورت عمومی و به جایی همچون کیش که شش دانگ آن متعلق به مناطق آزاد است به طور خاص، همراه با طرح و برنامه می تواند به این مهم کمک کند.»

 
توجه به سرمایه گذاران در بخش خصوصی

امام جمعه جزیره کیش افزود:« بخش دوم به مدیریت هایی برمی گردد که بر جزیره کیش حاکم می شوند. مدیری که مسئولیت جزیره کیش را بر عهده می گیرد، هر قدر اهل عقل و خرد جمعی باشد و هر قدر متدین تر و متخصص تر باشد و با مردم مخصوصاً سرمایه گذاران نزدیک تر باشند،می تواند موفق تر عمل کند. بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری های کیش در بخش خصوصی انجام می شود و با توجه به این فاکتورها می تواند به خوبی جزیره را هدایت و مدیریت کند.»

نماینده ولی فقیه در کیش وجود زیر ساخت ها را بخش سوم توسعه کیش دانست و اضافه کرد:« هر چه کارهای زیر بنایی و زیر ساختی و طرح های متناسب با جزیره، به صورت جدی تر پیگیری و پیاده شود، حتماً به اهداف موجود خواهند رسید.»

 
مدیریت جدید جزیره با محوریت دکتر مونسان را انصافاً خوب و قابل قبول می دانم


تقدیر امام جمعه از خدمات مونسان


وی ضمن اشاره به اینکه از زمان به وجود آمدن منطقه آزاد کیش تا به امروز، مدیران گذشته زحمات زیادی برای کیش کشیده اند گفت:« نمره مدیری در جزیره کیش خوب خواهد بود که از نظر ساکنان آن قابل قبول باشد.من مدیریت جدید جزیره با محوریت دکتر مونسان را انصافاً خوب و قابل قبول می دانم. چون هم به لحاظ روحیات شخصی و هم به لحاظ تخصص ایشان برای منطقه و هم به لحاظ تعامل با بخش خصوصی و مردم، در هر سه حوزه نیروهای مساعد و متناسبی را انتخاب کرده است و امیدوارم بتوانند در بقیه راه و عمر دولت هم بتوانند کار کنند و به اهداف بلند خود برسند.»

 

توسعه های دیگر در سایه توسعه دینی و فرهنگی ارزش ، معنا و مفهوم پیدا می کند

 
دکتر علیدادی همچنین در خصوص گرایش های دینی و مذهبی در جزیره کیش اظهار کرد:«  در این خصوص دو بحث وجود دارد. یکی اینکه نگاه شما به فرهنگ دینی چیست و دیگری این است که شما برای این نگاهتان چه نقشه ای دارید. نگاه من این است که هر جا، هر توسعه ای می تواند اتفاق بیفتد و باید این توسعه ، متوازن باشد. اگر در این توسعه بخشی از آن چاق و بخش دیگر لاغر باشد نمی تواند توسعه موفق و پایدار باشد. اعتقاد ما بر این است که در رأس این توسعه، فرهنگ دینی قرار دارد و باید به آن توجه ویژه شود چون مهمترین رکن هر توسعه ای است.به این دلیل مهمترین رکن است که توسعه های دیگر در سایه توسعه دینی و فرهنگی ارزش ، معنا و مفهوم پیدا می کند. یکی از بحث های مهم در هر منطقه ای این است که مردم آداب، برخورد خوب و ادب داشته باشند. این ها در توسعه فرهنگی اتفاق می افتد. حال اگر در بخش های دیگر به خوبی پیشرفت کردیم اما در این بخش کم رنگ بودیم، دیگر جاذبه ای وجود ندارد. مردم وقتی به منطقه ای سفر می کنند ، ضمن آن که از تجربیات موفق آن منطقه استفاده می کنند، برخورد خوب و آداب خوب در آن شهر برای آنها جذابیت دارد و این بدست نمی آید مگر اینکه ما توسعه فرهنگی را جدی بگیریم.»

 
الحمدالله در بخش فرهنگی و دینی در وضعیت فعلی اقدامات خوب و رضایت بخشی انجام شده است

 
امام جمعه جزیره کیش در خصوص نقشه راه توسعه فرهنگی در کیش تاکید کرد:« واقعیت این است که اگر می خواهیم توسعه فرهنگی و دینی اتفاق بیفتد باید دو محور را جدی بگیریم.یکی زیر ساخت های توسعه فرهنگی و دینی است. همانطور که برای توسعه ورزش نیاز به ورزشگاه و امکانات ورزشی هست ، برای توسعه فرهنگی نیز باید بر زیر ساخت های آن که همان عبادت و دیانت مردم است سرمایه گذاری کرد. حتماً برای عبادت مردم نیاز به مسجد و اماکن های دینی خوب و مناسب نیاز هست و باید به این زیر ساخت ها توجه شود. الحمدالله در این بخش و در وضعیت فعلی اقدامات خوب و رضایت بخشی انجام شده است.»

وی در ادامه گفت:« در محور دوم یک سری کارهای موقت و کوتاه مدت است که بخش های فرهنگی شهر هم در منطقه آزاد کیش به خصوص در معاونت اجتماعی ، فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش و هچنین در روابط عمومی ادارات انجام می شود. در نهادهای مذهبی مثل نمازجمعه و مساجد نیز کارهای به روز فرهنگی انجام می شود و در کنار فعالیت های قرآنی ، به برنامه های مناسبتی دینی، برگزاری جشن های مذهبی  در جزیره کیش توجه خوبی می شود.»

 

کشور ما کوچکترین نا امنی را بر نمی تابد و در نطفه خفه می کند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیدادی در بخش دیگر از سخنان خود از مذاکرات هسته ای و تفاهم بدست آمده یاد کرد و در این خصوص گفت:« به فضل خدا ما هم در صحنه عمل کشوری مقتدر و هم در گفتمان و تئوری پردازی، صاحب نظر و قوی هستیم. همین امنیتی که در کشور ما حکمفرما است علی رغم اینکه در کشورهای اطرافمان از امنیت خبری نیست، این حاکی از اقتدار و توانمند بودن نظام ما است. کشور ما کوچکترین نا امنی را بر نمی تابد و در نطفه خفه می کند و نمی گذارد اتفاقی بیفتد.در صحنه تئوری و گفتمان هم، ما مسلمان و انقلابی هستیم و همیشه حرفی برای گفتن داریم. »

پیام این مذاکرات این است که ما در صحنه تئوری و نظریه پردازی می توانیم با توانایی حرف حق را مقابل دنیا به کرسی بنشانیم

وی افزود:« ما در صحنه پیشرفت ها و دستاوردهای علمی به جایی رسیدیم که اگر یک روزی ما این دستاوردها را اعلام می کردیم ، آن کشورها منکرش می شدند و معتقد بودند که ما تبلیغات می کنیم و این ها واقعیت ندارد. اما امروزه با ما مذاکره می کنند برسر همان چیزهایی که می گفتند ما نداریم.نکته دیگر اینکه ما حرف برای گفتن داریم. ما با عقل و منطق و خرد حرفهایمان رامی زنیم. پیام این مذاکرات این است که ما در صحنه تئوری و نظریه پردازی می توانیم با توانایی حرف حق را مقابل دنیا به کرسی بنشانیم. »

نماینده ولی فقیه در ادامه یاد آورشد:« نکته دیگری که وجود دارد این است که یک جمع بندی اتفاق افتاده  و دو محور وجود دارد. یک محور کشورهایی هستند که می خواهند با ما به توافق برسند و ما باید بینیم در چند ماه آینده رفتارشان با ما چگونه است. آیا برمبنای این جمع بندی سیر می کنند و یا نه ، از آن انحراف دارند. محور دوم این است که تیم مذاکره کننده ما امانت دار، عالم و مورد تأیید مقام معظم رهبری هستند و به دولت خدمت می کنند. اما به لحاظ قانونی هر چیزی که جمع بندی می کنند باید در مجلس و در شورای عالی امنیت ملی یک بازنگری دقیق و جدی شود که اگر احیاناً در یک نقطه ای ما حرفی برای گفتن داشته باشیم و یک جا احساس کردیم حق ما کم رنگ دیده شده، پر رنگ تر دیده شود. ما می خواهیم توافق نامه با احتیاط و وسواس کامل امضا شود و این برای تاریخ ایران یک نمونه است و برای نسل های آینده می تواند الگوی خوبی باشد و تاریخ درباره آن قضاوت خواهد کرد. اگر تحریم ها برداشته شود ما با پیمودن راه کوتاه تری به اهدافمان خواهیم رسید. دولتمردان ما باید با قاطعیت و قدرت این مذاکره را به پیش ببرند. در مجموع مذاکرات به نفع ما است . در مرحله اول خوب پیش رفتیم و ان شاالله در مراحل دیگر نیز با مدیریت خوب که به نفع نظام و کشور است کارها به خوبی پیش خواهد رفت.»

 

امام جمعه اهل تسنن کیش تاکید کرد؛

توسعه گردشگری حلال با تکیه بر مدیریت خوب دکتر مونسان مدیر عامل منطقه آزاد کیش


 
حاج یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن اقدامات انجام شده در زمان مدیریت دکتر مونسان و تیم همراهشان را مثبت ارزیابی کرد.

حاج یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن جزیره کیش در خصوص نام نیک مدیران در جزیره کیش گفت:« سال های سال است که در جزیره کیش زندگی می کنم و تجربیات زیادی را کسب کرده ام. علت رضایت و یا نارضایتی ساکنان کیش را نیز در موارد مختلف دیدیم.تنها چیزی که از یک مدیر موفق باقی می ماند ، فقط نام نیک است و آن نام نیک در ذهن همه مردم ماندگار خواهد بود.»

تقدیر امام جمعه از خدمات مونسان

با درایتی که دکتر مونسان داشتند توانستند به خوبی از پس این مشکلات بیرون بیایند و به رشد و رونق جزیره کیش کمک کند

وی افزود:« متأسفانه در سال های گذشته یک سری ریخت و پاش و یا ساخت و سازهای بی رویه ای در جزیره کیش انجام شده بود که این مسئله باعث شد تا مدیریت جدید در بدو ورود، با کوله باری از مشکلات روبرو شود و دستش برای انجام برخی کارها و اقدامات بسته شود .»

امام جمعه اهل تسنن کیش اضافه کرد:« در زمان ورود دکتر مونسان ، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، این مشکل وجود داشت و سازمان منطقه آزاد کیش حق فروش زمین نداشت. اما با درایتی که دکتر مونسان داشتند توانستند به خوبی از پس این مشکلات بیرون بیایند و به رشد و رونق جزیره کیش کمک کند.»

 
یکی از اقدامات مهم انجام شده در زمان مدیریت دکتر مونسان ، احداث پارک های ساحلی مخصوصاً در منطقه بومی نشین جزیره کیش است

حاج یعقوب شمس در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری جزیره کیش یاد آورشد:« یکی از اقدامات مهم انجام شده در زمان مدیریت دکتر مونسان ، احداث پارک های ساحلی مخصوصاً در منطقه بومی نشین جزیره کیش است که این پارک ها تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش شده است. یکی از دغدغه های بومیان کیش ، نداشتن مکانی تفریحی جهت استفاده خانواده ها و فرزندان آنها در کیش بود که با احداث این پارک های ساحلی ، یکی از خواسته های مهم بومیان محقق شد. این پارک ها به دستور دکتر مونسان توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در مناطق مختلف ساخته شد.»
 

تجهیز و دعوت از پزشکان متخصص در بیمارستان کیش صورت گرفت

 
همچنین  وی ضمن اشاره به اینکه سال ها مسئله درمان یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه های ساکنان کیش بوده اظهار کرد:« بیمارستان کیش طی سال های گذشته بسیار ضعیف بود و در خیلی از موارد، شخص بیمار برای ساده ترین عمل های جراحی باید به شهرهای دیگر سفر می کرد که این سفرها بسیار پر خرج بود. اما در زمان مدیریت تیم دکتر مونسان بیمارستان کیش به امکانات خوبی تجهیز شد و از پزشکان متخصص دعوت شد تا در جزیره کیش به طبابت بپردازند.»

 
با دید باز مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش کمک خوبی به گردشگری حلال در جزیره کیش طبق موازین اسلامی شده است

 
حاج یعقوب شمس در ادامه گفت:« یکی از مهمترین مسائلی که جزیره کیش را به عنوان یک الگوی خوب به تمام شهرهای کشور معرفی می کند، مسئله امنیت، نظم و آرامش آن است . مسایل ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی با کمک سازمان منطقه آزاد کیش به خوبی انجام می شود و این مورد تبدیل به یکی از جذابیت های گردشگری جزیه کیش شده و بسیاری از مسافران جزیره از نوع  رانندگی در جزیره کیش به نیکی یاد می کنند.»

وی در خاتمه از اخلاق و دید دکتر مونسان یاد کرد و افزود:« با دید بازی که مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش دارند کمک به ایجاد گردشگری حلال شده و در جزیره کیش طبق موازین اسلامی، گردشگران در جزیره کیش به گردش و تفریح می پردازد.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار