مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: موزه تخصصی نورآباد در شهرستان ممسنی تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 27 July 2015

تابناک فرس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس: دکتر مصیب امیری بابیان اینکه عملیات اجرایی موزه نورآباد از سال 87 آغاز شده است، اظهار داشت: با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر 6 میلیارد ریال تاکنون اسکلت بتنی و دیوار پیرامونی و بخشی از نماسازی این موزه اجرا شده که عملیات اجرایی آن پس از چند سال وقفه به‌تازگی از سر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته چنانچه اعتبار موردنیاز 15 میلیارد ریالی آن تأمین شود این پروژه بزرگ تا پایان سال مالی 95 تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس افزود: این موزه در شرق شهر نورآباد در زمینی به مساحت تقریبی 2 هزار مترمربع در دوطبقه در حال ساخت بوده که طبقه اول آن مشتمل بر گالری نمایش آثار، سالن کنفرانس و نمایشگاه‌های موقت است.

به گفته امیری در طبقه هم‌کف این موزه تخصصی فضاهای اداری، خدماتی و آموزشی و گنجینه امن قرار دارد.

بنابراین گزارش در حال حاضر چند پروژه بزرگ عمرانی در استان فارس شامل باغ‌موزه مشاهیر، مرکز فرهنگی سعدی‌شناسی در شیراز، موزه تخصصی پاسارگاد و موزه نی‌ریز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، فارس در حال اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار