مفسر مبلغ اعزامی به استان فارس گفت: در میانه جلسات تفسیر متوجه حضور گروهی ۲۰نفره از توریست‌های سوئدی شدم که توسط مترجم در جلسه تفسیر شرکت کرده بودند و به تفسیر آیات قرآن کریم درباره عیسی(ع) جذب شدند.
کد خبر: ۶۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 27 July 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی که شامگاه یکشنبه در همایش تکریم از مفسران قرآن کریم و در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) سخن می‌گفت، اظهار داشت: توفیق حاصل شد تا در ماه مبارک رمضان به استان آذربایجان شرقی برای تفسیر قرآن اعزام شوم که بسیار مفید بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در این ماه با گروه‌های تأثیرگذار که خود برای دیگر گروه‌ها کلاس برگزار می‌کنند، ارتباط خوبی برقرار شد، یکی از این گروه‌ها 200 مبلغه بود و تأثیر خوبی در این گروه‌ها گذاشته شد.

وی تصریح کرد: امید داریم که این طرح 30 استان، 30 مفسر ادامه پیدا کند و همه بهره‌های لازم را از قرآن کریم ببریم، زیرا اثرات این طرح بسیار گران‌سنگ است و سبب آشنایی بیشتر مردم با دریای عمیق معارف قرآن می‌شود.

حجت‌الاسلام بنیادی از مبلغان اعزام به استان فارس که هر روز برنامه تفسیری مؤثری را در حافظیه شیراز برگزار می‌کرد، نیز در این جلسه به ارائه خاطرات خود پرداخت و گفت: روز هشتم ماه مبارک رمضان خانمی با ظاهری غیراسلامی به‌سراغ ما آمد و در جمع سؤالاتی را مطرح کرد و گفت: من در مباحث قرآنی کار می‌کنم و تفسیر آیت‌الله محلاتی را مطالعه کرده‌ام و سؤال من این است: چطور قرآن عظیم، شأن نزول خود را در قصه‌های کوچک در کوچه پس‌کوچه‌های مکه و مدینه بیان می‌کند و آیا چنین چیزی درست است؟

این مبلغ قرآنی حوزه علمیه قم افزود: این خانم با مباحث قرآنی نیز آشنا بود و فوق‌تخصص چشم داشت و من به وی چند نرم‌افزار به‌عنوان منبع و جواب سؤال معرفی کردم و امثال ایشان زیاد بودند و روز آخر جلسه ما با 47 پزشک در مقبره حافظ شیرازی برگزار شد و از برخی از شرکت‌کنندگان مستمر تقدیری نیز صورت گرفت.

استاد تفسیر قرآن کریم با اشاره به توجه توریست‌های خارجی در شیراز به تفسیر قرآن، تصریح کرد: یک وقتی دیدم که جماعتی 20نفره از توریست‌های سوئدی پای صحبت نشسته‌اند و به سلامی که در قرآن از سوی عیسی(ع) شده است، توجه کردند و از این مسئله متعجب شدند.

وی با اشاره به نیاز به اعزام‌های تخصصی با محوریت قرآن و کلام اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: اگر جذابیت قرآن نبود، این افراد جذب نمی‌شدند و باید این جذابیت قرآن بیشتر به مردم شناسانده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی بطحایی از دیگر مفسران اعزام به استان‌ها، سخنران دیگر این برنامه بود که اظهار داشت: کاری که انجام شد، روشی بدیع بود، اما دیرهنگام بوده و باید زودتر انجام می‌شد.

در این همایش همچنین با اهدای لوحی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی زحمات مفسران مبلغ تقدیر به عمل آمد و این لوح توسط آیت‌الله مقتدایی به آن‌ها اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار