مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی فجر در شیراز
پیروز ارجمند؛ مدیرکل دفتر موسیقی و شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره درست و زیبا به حضور فعال بانوان در کنار مردان در عرصه موسیقی,بیان داشت امروز موسیقی مورد تهاجم شدید حساب شده ی برخی قرار گرفته است که از پشت ذره بینشان ما را بی تقوا می خوانند,اما ما به عشق مردم به فعالیتمان ادامه می دهیم
کد خبر: ۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۱ 22 February 2015
تابناک می نویسد:
مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار حافظ شیراز در حالی برگزار شد که گروه های همنوازان ایران، همنوازان آبنوس، باران شیراز و گروه آوازی پاسارگاد به اجرای برنامه پرداختند و از گروه های راه یافته از فارس به سی و امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بوسیله مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرکل دفتر موسیقی تجلیل به عمل آمد.
خوشبختانه در این جشنواره سبک های مختلف موسیقی حضور داشتند و تقریبا تمام سلایق را پوشش می داد.از خوانندگان پاپ نظیر محمد علیزلده و رضا یزدانی تا حسام الدین سراج در این جشنواره به هنر نمایی پرداختند و حتی هنرمندانی از آلمان و استونی هم در هوای این جشنواره نفس کشیدند.
در این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد,پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس حضور داشتند که صحبت های جالبی هم پیرامون موسیقی مطرح کردند.

مدیرکل دفتر موسیقی و شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت: هنرمندان جوان عرصه موسیقی امروز در یک رنسانس تاریخی قرار گرفته اند.

'پیروز ارجمند' افزود: تکنیک نوازندگی امروز بسیار قوی شده و بانوان درکنار مردان حضوری فعال در عرصه های اجتماعی و فرهنگی از جمله موسیقی دارند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزگار سختی را در عرصه موسیقی کشور می گذرانیم و در معرض تهاجم شدید حساب شده ای قرار داریم اظهار داشت : چرا که هرکاری می کنیم زیر ذره بین برخی گروههای سیاسی قرار گرفته ایم که بی تقوایی می کنند اما ما به عشق مردم فعالیت می کنیم.

مرادخانی با برشمردن تاثیرات اقدام های فرهنگی فاخر، تصریح کرد: در بسیاری از موارد یک عمل فرهنگی و هنری درست به حوزه اجتماعی کمک کرده و می تواند در رفع بموقع مشکلات این بخش موثر باشد.

وی در ادامه گفت: گروههای برگزیده امسال در سال 94 در عرصه تبادلات فرهنگی قرار می گیرند و استان فارس هم در این زمینه پیش قراول خواهد بود.

مرادخوانی با اشاره به اینکه وظیفه داریم از موسیقی هویتی صیانت کنیم، افزود: موسیقی در کشور ما پاک و درست است و کسانی که در این زمینه کار می کنند باید به آنها توجه جدی کرد تا روز به روز شاهد شکوفایی هرچه بیشتر هنرمندان این عرصه باشیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در این آیین گفت: موسیقی عرصه تجدد در ایران است و اولین هنری است که به مدرسه دارالفنون راه یافت و آموزش را آغاز کرد.

'بهزاد مریدی' افزود: موسیقی بیش از همه هنرها سنت را در خود نگه می دارد و به دنبال باز سازی است.

وی در خصوص مقام دو گروه شیرازی در سی امین جشنواره موسیقی فجر کشور، گفت: از چهار گروه شیرازی شرکت کننده در این جشنواره ، کسب مقام اول گروه همنوازان ایران و کسب مقام سوم گروه آوازی پاسارگاد بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار