معاون هماهنگی امور‌ عمرانی استانداری فارس گفت: سازمان همیاری‌های شهرداری یک بنگاه اقتصادی بوده ‌و هدف از تشکیل آن نیز ارتقا فعالیت‌های شهرداری‌ها است.
کد خبر: ۶۷۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 24 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:اسماعیل تبادار پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سازمان همیاری‌ شهرداری‌ در جمع شهرداران استان فارس اظهار داشت: وضعیت سازمان همیاری نسبت به گذشته بهتر شده اما تا وضعیت مطلوب و‌مناسب فاصله دارد و در اولین گام باید ضمن تعیین اهداف، براساس بازه‌های زمانی نسبت به تربیت نیرو انسانی توانمند نیز اقدام کنند.

وی با اشاره به فراهم بودن بستر فعالیت‌های تجاری در قالب سازمان همیاری شهرداری، افزود: مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداری باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا بتواند بستری مناسب برای توسعه فعالیت‌های شهرداری‌های استان فارس فراهم ‌کند البته این ‌مهم تنها با ارائه سند راهبردی بلند مدت امکان پذیر است.

استاندار فارس در خصوص اولویت برنامه‌های این سازمان نیز گفت: یکی از اولویت‌های کاری این سازمان باید تجدید نظر در نظام نیروی انسانی باشد و اگر به دنبال توسعه هستیم نباید فراموش کنیم که نیروی انسانی مناسب با بهره‌وری خوب داشته باشیم از این رو نیاز نیست این سازمان صدها کارمند داشته باشد اگر 10 نفر کارمند با بهره‌وری و سود آوری مناسب داشته باشند از صدها کارمند بهتر فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌هایی که در استان داریم کارکرد شهرداری‌ها است زیرا عملکرد شهرداری‌ها به عنوان‌ عملکرد دولت تمام خواهد شد از این رو اولویت‌ فعالیت‌ها باید بر اساس دارایی‌ها باشد و از حداقل‌ها بتوانیم‌ حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

تبادار با بیان اینکه با توجه به مشکلات مالی که در تمام دستگاه‌ها وجود دارد باید پروژه‌های ناتمام شهری به پایان رسیده و مردم از این طرح‌ها بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: البته در این ‌میان نباید فراموش کنیم که حقوق کارکنان نیز نباید معوق شود.

استاندار فارس تصریح‌کرد: در حوزه اداره شهرها و مسائل شهرداری‌ها یکی از اصلی‌ترین موضوعات ایجاد درآمد پایدار است البته نباید از کنار ظرفیت‌های بخش خصوصی و‌همچنین سرمایه گذاری نیز به سادگی عبور کرد زیرا یکی از اصلی ترین راه‌های تامین مالی در پروژه‌ها حضور‌ بخش خصوصی است.

سازمان ‌همیاری شهرداری یک‌ بنگاه اقتصادی است

معاون هماهنگی امور‌ عمرانی استانداری فارس گفت: سازمان همیاری‌های شهرداری یک بنگاه اقتصادی بوده ‌و هدف از تشکیل آن نیز ارتقا فعالیت‌های شهرداری‌ها است.

عنایت الله رحیمی اظهار داشت: از جمله اهدافی که برای این‌سازمان در نظر‌گرفته است می‌توان‌ به قانون‌مداری، ایجاد شفافیت مالی در هزینه کرد و حجم درآمد، اعتمادسازی ارائه خدمات جدید اشاره کرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان همیاری‌های شهرداری افزود: اگر نیروی انسانی در این سازمان فعالیت می‌کند باید درآمد‌زایی مناسبی برای سازمان داشته باشد البته نباید فراموش کنیم که افزایش درآمد به ‌معنی سوددهی نیست بلکه با کاهش هزینه‌های جاری نیز می‌توان به سود‌دهی رسید.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه بهبود معیشت کارکنان از‌موضوعات بسیار مهم است، تصریح‌کرد: دو‌اولویت اصلی برای فعالیت‌های شهرداری‌ها در نظر‌گرفته شده است که می‌توان به حفظ پاکیزگی شهری و ارائه حقوق در زمان مناسب اشاره کرد.

سازمان همیاری شهرداری ظرفیت مناسبی برای فعالیت تجاری دارد

شهردار شیراز نیز در این‌ جلسه گفت: یکی از تعاریفی که برای سازمان همیاری در اساس نامه آن آمده است امکان فعالیت در حوزه بازرگانی و تخصیص نمایندگی شرکت‌های‌معتبر خارجی است که این‌مهم فرصت خوب تجاری پیش روی این سازمان قرار داده است.

حیدر اسکندرپور‌ اظهار داشت: یکی از انتظاراتی که از سازمان همیاری شهرداری داریم این است که از فعالیت‌های روزمره خارج شده و به سمت درآمدزایی برای شهرداری‌ها پیش رود.

در ادامه برخی از شهرداران به بیان مشکلات خود در شهرداری‌ها اشاره کردند که مشکل تامین مالی پروژه‌های شهرداری‌ها، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان، اداره کردن سنتی شهرداری و عدم تطبیق با علم روز و مدیریت صحیح شهر، عدم ارائه تعریف صحیحی از درآمد پایدار، عدم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها، بی‌اعتمادی شهرداران به سازمان همیاری، عقب ماندگی در بحث آموزش کارکنان، عدم ارائه سند توسعه شهری و عدم سرمایه‌گذاری در شهر‌های کوچک از جمله این مشلات بود.

در ‌پایان این جلسه صالح مشتاقی لار به عنوان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری شیراز معرفی شد وی پیش از این فرماندار اقلید بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار