رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس گفت: استاندار فارس باید در عزل و نصب‌های جدید به سابقه همراهی و یا عدم همراهی افراد با فتنه توجه داشته باشد.
کد خبر: ۶۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 27 July 2015

حجت‌الاسلام‌ حسین ملک‌مکان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استاندار فارس تا زمانی که از مسیر درست خارج نشده و در نحوه استفاده از نفرات دقت داشته باشد که افراد دارای سابقه فتنه و دیگر موارد وارد فضای اجرایی نشوند، مورد حمایت ما قرار دارد.

وی افزود: ائمه جماعات وابسته به هیچ گروه و جناحی نیستند و با تغییر دولت‌ها نیز جایگاه آن‌ها تغییر نمی‌کند بنابراین باید به این نکته توجه داشت که تنها بحث مورد تائید ائمه جماعات توجه به فرمان‌های مقام معظم رهبری است.

ملک‌مکان اضافه کرد: در سال جاری دو انتخابات مهم برگزار می‌شود و در این راستا باید گفت که ائمه جماعات هیچ‌گونه صحبتی به نفع یا علیه کاندیدایی انجام نخواهند داد زیرا نماز جمعه محل حمایت و یا علیه کسی نیست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس بیان کرد: ائمه جماعات بدون ورود به مصادیق تنها به معرفی معیارها و ملاک‌های یک انتخاب اصلح می‌پردازند و از کسی نام نخواهند برد.

ملک‌مکان ادامه داد: ائمه جماعات برای هیچ گروه و جناحی تبلیغ نمی‌کنند اما اگر شخصی معتمد به‌طور خصوصی به آن‌ها مراجعه کند و در مورد یک کاندیدا از آنان سؤال کند اگر صلاح بدانند به‌عنوان یک شهروند نظر شخصی خود را به آن فرد می‌گویند و مشورت می‌دهند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس در ادامه ابراز داشت: 15 شهر استان فارس متقاضی امام‌جمعه هستند و برای انجام این مهم باید زیرساخت‌های لازم با کمک مردم فراهم آید تا پس‌ از آن فرد مناسب انتخاب و معرفی شود.

ملک‌مکان یادآور شد: اولویت اما انتخاب امام‌جمعه برای شهرهایی است که دارای امام‌جمعه بوده‌اند که به دلایل مختلف در حال حاضر امام‌جمعه ندارد مانند لار که امام‌جمعه آن‌ها فوت کرده است.

وی در پایان گفت: به مناسب برگزاری نخستین نماز جمعه کشور پس از انقلاب، نهم مردادماه جاری نماز جمعه شیراز به‌طور زنده از صدا و سیما پخش می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار