مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی یزد:
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی یزد گفت: متأسفانه مصرف قند، نمک و شکر در کشورمان از نرم طبیعی بالاتر رفته است.
کد خبر: ۶۶۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 14 October 2018

رضا مورکیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برنامه‌های روز جهانی غذا در استان یزد، گفت: هدف ما در سال جاری کاهش مصرف قند، نمک، چربی است و همچنین در راستای ترویج نشان‌گرهای رنگ تغذیه‌ای که بر روی محصولات درج شود و مصرف‌کننده غذای خود را بر اساس نیاز بدن خود انتخاب کند، نیز اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی، معرفی برچسب اصالت و سلامت را از دیگر اهداف نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی عنوان کرد و افزود: تمام کالاهایی که خارج از کشور وارد کشورمان می‌شود، برچسبی تحت عنوان اصالت و سلامت بایستی داشته باشند که این برچسب نشان‌دهنده اصالت و قاچاق بودن آن است که درج نشدن این برچسب قطعا نشان‌دهنده قاچاق بودن آن کالاست.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی یزد با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور یکی از اهداف ما در طول سال به‌ویژه در هفته روز جهانی غذاست، اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم این شاخص را در استان بیان کنیم؛ همچنین ترویج و معرفی نشان ایمنی و سلامت از دیگر اهداف ماست که هر واحد تولیدی که بتواند محصول را فراسودمند کند، نشانی تحت عنوان نشان ایمنی و سلامت به آن‌ها داده می‌شود.

مورکیان با اشاره به اینکه هشت واحد برتر در زمینه‌های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان وجود دارد، عنوان کرد: شش واحد نمونه در استان وجود دارد که سالیان سال روند خوبی را داشته‌اند و توانسته‌اند حداقل سه سال متوالی دارای سند ارتقا باشند که از این واحدها به‌عنوان واحدهای ارتقا یافته تقدیر می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه متأسفانه مصرف قند، نمک و شکر در کشورمان از نرم طبیعی بالاتر رفته است، خاطرنشان کرد: در حقیقت مصرف مواد غذایی بایستی به سمتی سوق داده شود که سلامت‌محور باشد؛ چراکه میزان مصرف قند، شکر و نمک در استان یزد دو برابر نیاز مصرف است.

وی در پایان با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که مردم را به سمت نظارت سوق دهیم، تصریح کرد: خوشبختانه استان یزد اولین استانی است که سامانه راه‌اندازی پروانه ساخت محصولات را ساخته و تحت عنوان متولی برای راه‌اندازی این سامانه در کشور شناخته‌شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار