بیست و دومین یادروز حافظ همراه با اجرای برنامه‌های متنوع علمی با حضور ۲۵۰ اندیشمند داخلی و خارجی در شیراز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 09 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: بیست و دومین یادروز حافظ با اجرای سیزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با حضور ۲۵۰ اساتید و اندیشمندان داخلی و خارجی آغاز خواهد شد كه این برنامه از صبح فردا، ۱۸ مهرماه در سالن مركز رفاهی دانشگاه شیراز با قرائت پیام‌های وزاری علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به كار می‌كند.
در این مراسم نشست‌های علمی در خصوص ادبیات كودك و نوجوان، نقد و نظریه ادبی، متون و دانش‌های ادبی، ادبیات معاصر، ترویج زبان فارسی و ادبیات تطبیقی برگزار خواهد شد و در ادامه كارگاه فناوری در آموزش زبان و ادبیات فارسی اجرا می‌شود.
همچنین سخنرانی نصرت‌الله ضرغام رئیس بنیاد ملی علم ایران، سیدعلی اصغر میرباقری‌فرد رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و اسماعیل تبادار استاندار فارس از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.
این برنامه‌ها از صبح روز پنج‌شنبه، ۱۹ مهرماه نیز همچنان ادامه خواهد داشت كه در این روز برنامه‌هایی نظیر نشست‌های علمی ادب عامه، حافظ، حماسه و شاهنامه پژوهی و كارگاه كاربرد زبان‌شناسی پیكره‌ای در مطالعات ادبی، نشست سردبیران مجلات علمی ـ پژوهشی اجرا خواهد شد.
همچنین مراسم افتتاحیه یادروز حافظ نیز شامگاه پنج‌شنبه، ۱۹ مهرماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در جوار آرامگاه خواجه اهل راز برگزار خواهد شد كه در آن میهمانان داخلی و خارجی اعم از مسئولان كشوری و اندیشمندان حضور خواهند داشت.
نشست‌های علمی ویژه یادروز حافظ نیز مطابق روال هر سال در صبح روز ۲۰ مهرماه در محل تالار حافظ در جوار آرامگاه خواجه اهل راز برگزار خواهد شد.
آیین پایانی ویژه برنامه‌های یادروز حافظ نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۵۰ ظهر همین روز با سخنرانی اصغر دادبه پیرامون حافظ و بیانیه رندی، محمدجعفر یاحقی با موضوع حافظ مردم، محمدجواد دهقانی رئیس مركز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با موضوع نقش و جایگاه زبان فارسی به عنوان زبان علمی در سطح ملی و بین‌المللی اجرا خواهد شد.
همچنین در این مراسم محمد كاظم كهدویی گزارشی از فعالیت‌های انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ارائه خواهد داد و در ادامه از اساتید شاخص و صاحبان رساله‌های برتر تجلیل خواهد شد و قرائت بیانیه پایانی، آخرین برنامه‌های بیست و دومین یادروز حافظ خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار