استاندار فارس امنیت و آرامش را از ملزومات سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال خواند و گفت: اگر می خواهیم مشکلات فارس حل شود باید همدل و همزبان باشیم.
کد خبر: ۶۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 26 July 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیدمحمدعلی افشانی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان فارس افزود: احساس امنیت در فارس برای سرمایه گذار از خود امنیت بالاتر است و اگر می خواهیم در فارس امنیت و آرامش برقرار شود باید از حاشیه ها و مسایل موجود در استان پرهیز شود.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس گفت: دامداری که همه زندگی اش چند راس دام است و با تانکر به او آبرسانی می شود از نزاع های مدیریتی سودی نمی برد.

افشانی ایجاد اشتغال برای استان فارس را امری حیاتی عنوان کرد و گفت: اگر روند خشکسالی ادامه یابد شمار زیادی از روستاییان و کشاورزان به حاشیه شهرها پناه می آورند و باید به فکر اشتغال برای آنها باشیم.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات سفر اردیبهشت ماه امسال هیات دولت به این استان گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات پروژه های سفر هیات دولت به فارس تلاش کنند وگرنه اعتبار مصوب در سال جاری حذف و به سال های بعد منتقل می شود.

وی افزود: از این پس هر هفته جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس برگزار می شود.

افشانی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند در کمترین زمان، سهم خود را از اعتبارات این سفر و نتیجه پیگیری برای جذب این اعتبارات را به صورت مکتوب به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تحویل دهند.

وی گفت: قرار است امسال میزان تخصیص اعتبارات سالانه از محل سفر ریاست جمهوری 100 درصد باشد و نیاز است مدیران دستگاه های اجرایی هماهنگی و پیگیری لازم را در این زمینه داشته باشند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن هفته دولت گفت: باید اطلاعات لازم در ارتباط با اقدامات دولت بدون اغراق و بزرگنمایی به مردم ارایه شود تا به تقویت امید در جامعه منجر شود.

افشانی در ادامه بر لزوم ایجاد شادی و نشاط در مردم تاکید کرد و از رسانه ها و صدا و سیما خواست در این مسیر گام های بیشتری بردارند.

مقام عالی دولت در استان فارس همچنین جلسه شورای بر نامه ریزی استان را موتور محرکه استان خواند و گفت: باید نقش واحدی برای شورای برنامه ریزی قائل شد و از اقدامات جزیره ای توسط دستگاه های اجرایی در این شورا جلوگیری کرد.

در این جلسه شماری از مسوولان دستگاه های اجرایی استان فارس و برخی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به طرح دیدگاه ها و ارایه گزارش درباره آخرین شاخص های توسعه استان پرداختند.

احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور اقشار مختلف از جمله همه نمایندگان مردم استان در مجلس، علما، فرماندهان لشکری و ... در آیین معارفه استاندار فارس که 29 تیرماه امسال برگزار شد، گفت: امیدوارم به پشتوانه این حضور و با کمک یکدیگر بتوانیم در مسیر توسعه فارس حرکت کنیم.

محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کاری دو ساعته خود با استاندار فارس گفت: خوشبختانه آقای افشانی سوابق اجرایی قوی و درخشانی دارند و امیدواریم تا پایان دولت آقای روحانی و دست کم تا پنج، شش سال دیگر در استان فارس حضور داشته باشند و این استان را مدیریت کنند.

برومندی اظهار کرد: مجمع نمایندگان فارس تلاش می کند که در کنار استاندار فارس باشد و امیدوار است که فارس به دور از مسایل حاشیه ای در مسیر توسعه حرکت کند.

الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس هم به معضلات فراروی واحدهای صنعتی در فارس پرداخت و گفت: از چهار هزار و 600 واحد صنعتی در فارس، بیش از 900 واحد با مشکلات زیادی روبرو هستند و تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و از سوی دیگر، بخش کشاورزی استان هم که بیش از 12 درصد محصولات کشور را تولید می کند با گرفتاری های زیادی روبرو است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
در استان فارس هر مسولی کار برای خودش میکند ، و اصولا قالباف وجود ندارد همه حاشیه بافند و هر مسولی چند توپ دارد که این توپها را در زمین دیگران میاندازد و این کار را بنام خدمت نامگذاری کرده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار