پروفسور کاووس حسنلی، رئیس مرکز حافظ شناسی: با یادآوری این مطلب که باید مدیران قبل از انتخاب و انتصاب در فارس، مدیرانی باشند که در حد و قواره شهر شیراز و حافظ باشند، گفت: متاسفانه برخی مدیران امروز در حد و اندازه فرهنگ این شهر نیستند که میزبان حافظ است.
کد خبر: ۶۶۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 03 October 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان:کاووس حسنلی ادامه داد: حدود یکصد سخنران در این گردهمایی حضور دارند و به مدت سه روز از ۱۸ تا ۲۰ مهر داشته های خود را عرضه می کنند که چهارشنبه ۱۸ مهرماه در باشگاه دانشگاه افتتاحیه این همایش را شاهد خواهیم بود ضمن اینکه سه کارگاه در همان محل برگزار می شود.

 

دبیر گردهمایی بین المللی ترویج زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: نشست سردبیران نشریه های علمی، پژوهشی و نمایشگاه تابلو های هنری از برنامه های جنبی گردهمایی است که با برگزاری بزرگداشت یاد روز حافظ از ساعت ۱۹ روز ۱۹ مهرماه در جوار آرامگاه این شاعر پرآوازه همراه می شود و در روز ۲۰ مهر هم در تالار حافظ به پایان خواهد رسید.

 

وی با اشاره به حضور دکتر علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در مراسم بزرگداشت یادروز حافظ، خاطرنشان کرد: وزیر علوم نیز به این همایش پیام صادر کرده است و ۱۵ نفر سخنران ویژه دارند که از کشورهای مختلف هند، ترکیه و ایران هم استادانی نظیر دکتر پورنامداریان، دکتر محبتی، دکتر محمدجعفر یاحقی روز بیستم در تالار حافظ سخنرانی خواهد داشت.

 

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم حافظ تنها در حیطه فعالیت دانشمندان و پژوهشگران نباشد و به میان مردم بیاید که در این راستا نهادهایی که منابع مالی دارند، حمایت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مرکز حافظ شناسی بیش از ۱۳ هزار نفر به مردم آموزش داده است، افزود: مرکز حافظ شناسی به عنوان یک مرکز مردمی و بدون هیچ دریافت هزینه ای در حال تربیت حافظ پژوهان هست و چند نفر حافظ شناس دوره پسادکتری نیز در این بخش فعالیت می کنند اما اراده ملی و استانی قوی باید وجود داشته باشد تا بتوان این بزرگان را پررنگ به جهان معرفی کنیم.

 

رئیس مرکز حافظ شناسی با بیان اینکه شیراز استعداد های زیادی دارد، به شرط آنکه اراده ای برای چنین کاری باشد، خاطرنشان کرد: ما از لحاظ جذب گردشگری فرهنگی خیلی فاصله داریم و اگر قرار باشد شخصیت بزرگی چون حافظ داشته باشیم، باید خیلی جدی به این مهم اندیشیده شود.

 

حسنلی با اشاره به اینکه هیچ مکان مستقل برای مرکز حافظ شناسی نداریم، تاکید کرد: خیرین فرهنگی باید در راستای ایجاد نهاد پژوهشگاه حافظ شناسی ورود پیدا کنند و امروز نیاز است که ایجاد پژوهش سرای حافظ را رسانه ها مطالبه کنند.

 

وی با یادآوری این مطلب که باید مدیران قبل از انتخاب و انتصاب در فارس، مدیرانی باشند که در حد و قواره شهر شیراز و حافظ باشند، گفت: متاسفانه برخی مدیران امروز در حد و اندازه فرهنگ این شهر نیستند که میزبان حافظ است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار