زمانی که ورزش و امکان تحرک در شهر به صورت همگانی فراهم شود، سلامت جامعه نیز ارتقاء چشمگیری خواهد داشت.
کد خبر: ۶۵۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 22 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: پیاده‌روی از دیرباز گزینه‌ای خوب برای تحرک بوده است و ایجاد پیاده‌راه‌های سلامت به دلیل ایمن بودن و عدم تردد وسایل نقلیه فرصت مطلوبی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است تا بتوانند با آسودگی به پیاده‌روی بپردازند.

نهادینه شدن ورزش

سارا زن جوانی که در تابستان بارها برای پیاده‌روی به پیاده‌راه سلامت چمران آمده است، به خبرنگار فارس می‌گوید: پیاده‌روی کردن در پیاده‌روها و حاشیه‌های خیابان ایمن نیست اما در این مسیر با خیال آسوده با بچه‌ها می‌توان به پیاده‌روی پرداخت.

وی معتقد است: ایجاد چنین مسیرهایی در سایر نقاط شهر نیز می‌تواند به ایجاد انگیزه و تشویق کردن شهروندان به تحرک در کنار اعضای خانواده کمک کند.

 

 

تامین سلامت جسم و روح

رئیس هیات ورزش‌های همگانی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر لزوم تامین سلامت افراد جامعه می‌گوید: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا ورزش همگانی شود و با فرهنگ‌سازی در این حوزه سلامت جامعه تامین شود.

سیروس پاک‌فطرت ادامه می‌دهد: توسعه ورزش همگانی در شهر باعث ایجاد ارتباط نزدیک شهروندان در تامین سلامت جسمانی آنها می‌شود و علاوه بر ارتقاء سلامت جسمانی، سلامت روح شهروندان را نیز تقویت می‌کند.

وی معتقد است: ایجاد شادی و نشاط در جامعه سرلوحه فعالیت هیات‌های ورزشی است و هیات ورزش‌های همگانی فارس با برگزاری برنامه‌هایی همچون ورزش صبحگاهی، پیاده‌روی‌های خانوادگی در این راستا تلاش می‌کند.

تامین زیرساخت

پاک‌فطرت با اشاره به لزوم تامین زیرساخت‌های ورزشی در شهر عنوان می‌کند: 60 ایستگاه ورزش صبحگاهی در پارک‌های شیراز با هدف ایجاد نشاط و سلامت شهروندان فعال است.

وی خاصیت و ذات ورزش همگانی را عدم محدودیت سنی و جنسی می‌داند و می‌گوید: این خاصیت باعث می‌شود تا همه شهروندان در هر سن و سال و از مرد و زن در برنامه‌های ورزش همگانی بدون محدودیت شرکت کنند.

خانواده ورزشکار

رئیس هیات همگانی استان با ذکر پیاده‌روی اخیر خانوادگی که در بلوار چمران شیراز برگزار شد، اظهار می‌کند: هدف از برگزاری این پیاده‌روی حضور اعضای خانواده در یک جمع سالم و بانشاط برای تحرک بود.

وی می‌افزاید: وجود پیاده‌راه سلامت در شیراز در بلوار چمران یک فرصت مطلوب در این کلان‌شهر به شمار می‌رود و امکان پیاده‌روی شهروندان در یک مسیر ایمن و مطلوب را ایجاد کرده است.

یک رشته همگانی مناسب

پاک‌فطرت، داژبال را یک رشته ورزشی مناسب در حوزه ورزش‌های همگانی می‌داند و می‌گوید: برای تحرک و ورزش نیاز به هزینه زیاد نیست و رشته داژبال که با یک توپ قابل اجراست برای یک تحرک ورزشی مطلوب و موثر رشته خوبی است.

وی ادامه می‌دهد: هیات ورزش‌های همگانی فارس برای توسعه این ورزش با برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های مربیگری رشد چشمگیری در این حوزه کسب کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار