پس از سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به لارستان طي هفته جاري، برخي سوالات در فضاهاي مجازي و حقيقي در خصوص اهداف و دستاوردهاي اين سفر و نيز برخي مسائل…
کد خبر: ۶۵۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 14 September 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: پس از سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به لارستان طي هفته جاري، برخي سوالات در فضاهاي مجازي و حقيقي در خصوص اهداف و دستاوردهاي اين سفر و نيز برخي مسائل حاشيه اي مطرح شده كه به همين دليل ميلاد لارستان جهت روشن شدن موضوع مصاحبه اي با دكتر جعفرپور نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي ترتيب داده است.

جعفرپور اهداف اين سفر را به دو بخش كوتاه مدت و بلند مدت تفكيك نموده و آنها را به تشريح بيان نموده است. وي در خصوص برخي سوء برداشت ها در بي توجهي به خيرين ساخت پرديس دانشكده علوم پزشكي لارستان و نيز هزينه هاي سفر رئيس مجلس به لارستان نيز توضيحاتي ارائه نموده است. ماحصل گفتگو با دكتر جعفرپور را در ادامه مي خوانيم :

۱) سفر رياست مجلس شوراي اسلامي به لارستان اساساً با چه اهدافي برنامه ريزي شد؟

همانطور كه مي دانيد آقاي دكتر لاريجاني در مسئوليت رياست مجلس، نقش تعيين كننده اي در مصوبات مجلس و قوانين مورد نياز كشور دارند. از سوي ديگر ايشان يكي از موثرترين بازيگران عرصه سياست امروز كشور بوده و در تصميمات كلان كشور بيشترين تاثيرگذاري را داشته و از چهره هاي مورد اعتماد مقام معظم رهبري مي باشند.
بر اساس اين ويژگي ها، براي آشنايي نزديك ايشان از شرايط حوزه انتخابيه و نيازهاي امروز و تقاضاهاي آينده منطقه، دعوت از ايشان صورت گرفته و برنامه ريزي شد.

 

البته ايشان همانطور كه خودشان گفتند قبلاً هم علاقمند سفر به لارستان بوده اند و نسبت خويشاوندي با واسطه با بيت مرحوم آيت اللهي و مرحوم موسوي لاري دارند. لذا عليرغم سرماخوردگي شديدي كه داشتند و احتمال لغو سفر نيز به همين دليل وجود داشت، اما خودشان گفتند در هر شرايطي سفر به لارستان انجام خواهد شد.

۲) برنامه هاي اصلي سفر رئيس مجلس به لارستان چه بوده اند؟

چند برنامه اصلي در اين سفر پيش بيني شده بود كه به شرح زير است:

الف) شركت در همايش خيرين حسيني در روز اول محرم بدليل سابقه تدين و مذهبي بودن مردم ولايتمدار لارستان
ب) شركت در همايش علماي شيعه و سني منطقه لارستان بزرگ(لارستان، خنج و گراش)
ج) افتتاح سالن پروازهاي خارجي فرودگاه بين المللي لارستان
د) نشست با فرمانداران سه شهرستان جهت بيان نيازها و مشكلات منطقه

در خلال اين برنامه ها هم تعدادي بازديد گنجانده شده بود كه از جمله بازديد از بازار قيصريه، بازديد از پرديس خيرساز دانشكده علوم پزشكي لارستان،بازديد از مجتمع فرهنگي ورزشي خيرساز حاج ناصر منيري را ميتوان نام برد كه به منظور تشريح پروژه هاي خيرساز فوق جلسه توجيهي قبل از بازديدهاي ميداني نيز ترتيب داده شده بود(حدود ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ روز بازديد).
بر همين اساس سه نشست فوق الذكر به صورت مطلوب برگزار گرديد اما در خصوص بازديدهاي میدانی و جلسه توجيهي قبل از آن تغييراتي روي داد كه دليل آن هم وضعيت بيماري رئيس مجلس و تشديد آن بود كه به تشخيص مسئولان همراه، گفتگوی ۳ فرماندار قبل از همایش تجلیل از خیرین انجام شد و فرمانداران درخواست های مختلف خود را ارائه کردند، برنامه بازديد از بازار قيصريه لغو شد و مقرر گرديد بازديد از پرديس دانشكده و مجتمع منيري بعد نشست تجليل از خيرين و قبل از نماز صورت گیرد و جلسه توجيهي نيز به صورت مختصر همزمان با بازديد ميداني انجام شود.

با توجه به توضيحات فوق مشخص است اين تصور خيرين محترم پرديس دانشكده علوم پزشكي مبني بر بي توجهي برنامه ريزان به آنها، تصور صحيحي نبوده و ما هميشه قدردان زحمات و نيت خير بانيان آن هستيم .

۳) از نظر شما مهمترين دستاوردهاي سفر رئيس مجلس به لارستان چه بوده است؟

معمولاً براي حضور مسئولاني در اين سطح، هم بايد دستاوردهاي كوتاه مدت را در نظر گرفت و هم نتايج بلندمدت. در کوتاه مدت ظرفيت هاي منطقه براي دكتر لاريجاني بخوبي تشريح شد و اين موضوع مورد تاكيد قرار گرفت كه لازم است به ويژه از سوي دولت به صورت ويژه به مسائل عمراني و زيرساختي منطقه توجه شود. مشخصاً موضوع حمايت از تاسيس بندر خشك با ايشان مطرح شدكه قول مساعدت دادند. تكميل باند دوم جاده لار-جهرم و لار-بندرعباس از ايشان خواسته شد كه ايشان به صورت مكتوب به وزير راه و شهرسازي دستور مساعدت و توجه دادند.

 

همچنين راه آهن لار-زاهد محمود نيز طي نامه اي جداگانه به ايشان منعكس گرديد كه ضرورت موضوع را ايشان در همان درخواست به وزير گوشزد نمودند كه بايد اين موارد توسط مسئولان اجرايي و نماينده در وزارتخانه پيگيري شود.

در بلندمدت هم قطعاً تصور مطلوبي كه از اين سفر درباره لارستان بزرگ در ذهن ايشان نقش بست و تعابير بلند ايشان از مردم و ظرفيتهاي منطقه بواقع سرمايه اي است كه ان شاء الله به هنگام تصميمات كلان كه با حضور دكتر لاريجاني اتخاذ مي گردد، به منطقه بازگشت خواهد كرد.

۴) برخي افراد بعد از سفر رئيس مجلس از مخارج زياد اين سفر سخن به ميان آورده اند. در اين خصوص لطفاً توضيح بفرماييد.

اين سخن البته عجيب است چون همه قسمت هاي سفر و برنامه ها در منظر مردم انجام شده و مردم خود شاهد بودند. كساني كه مدعي تشريفات هستند بگويند در سه نشست تجليل از خيرين، علماي اهل سنت و شيعه و افتتاح فرودگاه كدام خرج اضافه صورت گرفته است. بازديدها هم كه خرجي ندارد بجز نگاه كردن!

در سفرهاي مقامات سطح يك، خواسته يا ناخواسته تعداد مشخصي نيروي حفاظت به همراه آن شخصيت حاضر مي باشند و برخي از آنها نيز از روزهاي قبل براي آمادگي و شناسايي در منطقه حاضر مي شوند كه در اين مورد هم مطابق اصول و معيارهاي معمول عمل شده و از آنها مطابق معمول پذيرايي صورت گرفت.

كساني كه مدعي هستند خوب است مستند بگويند كه در كجاي اين سفر با اهميت، اشرافيگري و مخارج غيرمعمول صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار