کد خبر: ۶۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 23 July 2015
تابناک فارس به نقل از رسا:حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: من به شیرازی بودن خود افتخار می‌کنم و با وجود این‌که نام و نام خانوادگی من ناصر مکارم است در امضا‌های خود می‌نویسم«ناصر مکارم شیرازی».

وی ادامه داد: افتخار بزرگی است که انسان منتسب به چنین خطه‌ای باشد که عالم‌پرور است، خطه‌ای که دارای سابقه مذهبی طولانی و مهدو جایگاه امامزادگان جلیل‌القدر و مساجد قدیمی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به وجود مسجد جامع شهدا با سابقه‌ای بیش از 700 سال در شیراز گفت: مسجد جامع نو یا شهدا در زمان اتابکان فارس ساخته شد و مساحت آن از مسجد جامع کوفه بیشتر است و گنجایش بیش از 40 هزار نفر را دارد، این مسجد در زمانی ساخته شده است که جمعیت شیراز 40 هزار نفر بوده،‌ یعنی شیراز در آن زمان این همه نمازگزار داشته است.

آبروی شیراز را حفظ کنید

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم شیراز گفت: این شهر آبرومند است، آبروی این شهر را حفظ کنیم و مسائل اخلاقی نباید در شیراز تزلزل پیدا کند، همه مسؤولند و باید با زبان نیکو امر به معروف و نهی از منکر کنند تا آبروی شیراز و شیرازی‌ها حفظ شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: سری به حاشیه‌ شهر بزنید و از افراد محروم، بی‌خانمان، جوانان جویای کار و ازدواج، افراد بدون منزل و مانند آن و بیمارانی که با اندکی هزینه بهبود پیدا می‌کنند را دستگیری و کمک کنید، زیرا یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به سیر و سلوک الهی کمک به نیازمندان است.

وی در ادامه افزود: پس از 22 ماه توافقی ایجاد شده اما دشمنان ما از هر گوشه‌ای به دنبال دبه کردن هستند، کار دشمن، دشمنی کردن است و آنها به هیچ وجه از کار خود دست بر نخواهند داشت، از این رو تنها راه مقابله با آنان ایجاد وحدت و هم‌دلی است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: من نمی‌گویم که این توافق ضعفی ندارد، ممکن است ضعف‌ها و مشکلاتی نیز داشته باشد، اما درد بی‌درمانی نیست که بر‌طرف نشود و افراد متفکر باید ضعف‌ها را دیده و راه‌ و چاره برون‌رفت از آن را پیدا کنند.

وی ادامه داد: مسؤولان نیز باید مراقب باشند که با رفتار خود اتحاد را از بین نبرند و این‌گونه نباشد که اگر شخصی مسؤولیتی قبول کرد تمام هم‌حزبی‌های خود را به سرکار بیاورد و افراد کاردان و با لیاقت گذشته را بیکار کند، ملاک مسؤولیت دادن به افراد باید شایستگی و لیاقت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار