لاریجانی افزود: اگر می خواهیم مشکلات کشور حل شود باید زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شود.
کد خبر: ۶۵۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 10 September 2018

تابناک فارس بهه نقل از صدا و سیما:اسماعیل تبادار امروز در جلسه شورای اداری استهبان که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، گفت: از سال ۹۴ حدود ۲۲۳ کارگروه برگزار و مشکلات یک‌هزار و ۳۱۰ واحد تولیدی بررسی شد که ۶۱ درصد مشکلات حل و هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد .

وی به زیرساخت‌های استان فارس در بخش ریلی اشاره کرد و افزود: در این زمینه بسیار فقیر هستیم و علت آن نیز عدم اتصال به استان‌های تاثیرگذار است.
استاندار فارس گفت: اتصال ریل فارس به یزد در برنامه است که امیدواریم محقق شود.
وی در مورد ساخت آزاد راه شیراز- اصفهان نیز گفت: امیدوار بودیم که پایان امسال به پایان برسد که به علت عدم نقدینگی سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.
تبادار افزود: فارس رتبه دوم کشوری در کشاورزی و اقتصاد مرتبط با آن را دارد و مهم‌ترین مشکل این استان، آب است و ۸۰ درصد بهره‌وری آب تحت‌العرضی است و نگرانی‌ها در این خصوص جدی است.
وی بیان کرد: آینده انجیرستان دیم استهبان در گرو داشتن آب در بختگان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار فارس گفت: وضعیت در تالاب‌های فارس بدتر از دریاچه ارومیه است که باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.
تبادار افزود: از مجلس شورای اسلامی درخواست می شود در بحث آب استانداری را همراهی و زمینه پرداخت تسهیلات را فراهم کند.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز با بیان به اینکه وضع کشور از نظر مشکلات آب به ویژه در مناطق مرکزی جدی است، افزود:باید به مشکل بی آبی همه جانبه نگریست.
لاریجانی با اشاره به این که باید مدیریت تقاضا را در بحث آب جدی گرفت و از سیستم آبیاری تحت فشار و کشت گلخانه‌ای استفاده کرد، اظهارداشت: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای این مورد در روستاها اختصاص داده شده تا چرخه اقتصادی روستاها فعال شود.
رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص مشکلات اقتصادی هم تصریح کرد: در بخش اقتصادی اگر مشکلات درونی را حل کنیم بسیاری از مشکلات خارجی حل می شود.
لاریجانی افزود: اگر می خواهیم مشکلات کشور حل شود باید زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شود.
وی به جلسه اخیر سران قوا اشاره کرد و گفت: در این جلسه تصویب شد منابعی برای تسهیلات ارزان قیمت به واحد‌های تولیدی فراهم شود که در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار