طرح حمایتی کودکان زیر پنج سال به منظور رهایی کودکان از سوء تغذیه در استان فارس در حال اجرا است.
کد خبر: ۶۵۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 09 September 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این طرح با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، در ۲۵ شهرستان با هدف بهبود وضعیت رشد و تغذیه در کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه و با وضعیت اقتصادی نامناسب و آموزش و افزایش مهارت و آگاهی مادران اجرا شده است.

وی افزود: در این طرح ابتدا کودکان دچار سوء تغذیه در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، از سوی بهورزان و مراقبان سلامت شناسایی و برای تأیید و دریافت سبد حمایتی به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می‌شوند.

همتی ادامه داد: این سبد حمایتی به گونه‌ای تعریف شده که نیاز روزانه انرژی، پروتئین و ریز مغذی‌های موردنیاز کودک را تامین کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با هدف ارزشیابی برنامه و تعیین اثربخشی آن، قد و وزن کودکان قبل از هر نوبت دریافت سبد غذایی به صورت ماهانه سنجش شده و در پایان هر ۶ ماه، روند رشد آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همتی تصریح کرد: ارزشیابی برنامه در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۶ نشان داده است که بهبودی رشد کودکان زیر پنج سال دریافت کننده سبدحمایتی از ۱۴ درصد به ۵۷ درصد ارتقا یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار