نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بابیان این که راه حل مبارزه جدی وهمه ‌جانبه با آسیب های اجتماعی عزم ملی است، گفت: رفع معضلات آسیب های اجتماعی در ابتدا نیازمند ارتقا سطح آگاهی مردم، حل مشکل اشتغال و در نهایت عزم همه سمن های مردم نهاد و دستگاههای اجرایی است.
کد خبر: ۶۴۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 19 August 2018

تابناک فارس به نقل از راه دانا:اصغر مسعودی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه رفع آسیب های اجتماعی توسط مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مواد و نکات خوبی را تحت عنوان آسیب های اجتماعی آورده است که اگر این موارد به درستی عمل شود بسیاری از آسیب های اجتماعی حل می شود.

وی افزود: طبق ماده 80دولت مکلف است طبق قوانین مربوطه و مصوبات شورای اجتماعی به منظور پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی، نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی مشتمل بر محورهایی اقدام کند به‌گونه‌ای که آسیبهای اجتماعی در انتهای برنامه به بیست و پنج درصد میزان کنونی کاهش یابد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی بابیان این که راه حل مبارزه جدی وهمه ‌جانبه با آسیب های اجتماعی عزم ملی است، گفت: رفع معضلات آسیب های اجتماعی در ابتدا نیازمند ارتقا سطح آگاهی مردم، حل مشکل اشتغال و در نهایت عزم همه سمن های مردم نهاد و دستگاههای اجرایی است.

مسعودی ادامه داد: برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بایستی از ظرفیت جامعه دانشگاهی و افراد صاحب نظر بیش از گذشته بهره برداری کنیم.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس موادمخدر را یکی از مشکلات جامعه بشری عنوان کرد وگفت: اعتیاد امروزه نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورها وجود دارد و بیکاری وعدم اشتغال ازعمده دلایل آن بشمار می آید.

 

وی افزود: معتادان باید از طریق آموزش و بستری شدن در مراکز ترک اعتیاد به زندگی بازگردند، همچنین با برنامه ریزی های منسجم و کارشناسی زمینه ایجاد اشتغال این افراد را فراهم کنیم.

 

مسعودی ادامه داد: همچنین با آموزش‌های فرهنگی مناسب باید در راستای عدم بازگشت معتادان بهبودیافته به سمت مواد مخدر کوشا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار