فرماندار شهرستان استهبان گفت: بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی منابع ملی و محیط زیست این شهرستان در چندماه گذشته دچار آتش سوزی شده است.
کد خبر: ۶۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 21 July 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدمهدی شرفی اظهار داشت: آتش‌سوزی‌ها خسارت‌های زیادی در شهرستان استهبان به همراه داشته و بر اثر آن بسیاری از مناطق بکر این شهرستان بر اثر سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در آتش سوخته است.

وی بیان کرد:در این مدت بیشترین خسارت آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بختگان بود که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد و در آن مناطق زیبای جنگلی محیط زیست دچار خسارت‌های جبران ناپذیر شد.

فرماندار استهبان با اشاره به آتش‌سوزی آخر هفته گذشته در ناحیه مرزی بین شهرستان استهبان و فسا در منطقه کوه دودج نیز تصریح کرد: این آتش‌سوزی از ساعت 13 روز پنج‌شنبه آغاز و تا ساعت 24 ادامه یافت که براساس گزارش‌های کارشناسی در این حادثه حدود 50 هکتار از اراضی کم‌نظیر جنگل و مرتع که بیشتر در حوزه جغرافیایی شهرستان فسا بوده طعمه حریق شده و از بین رفت.

شرفی با بیان اینکه بارها از مردم و بهر‌ه‌برداران درخواست شده مسائل ایمنی را رعایت کرده و از هرگونه  بی‌توجهی نسبت به بروز آتش‌سوزی خودداری کنند خاطرنشان کرد: موضوع آتش‌سوزی‌ها به مشکل اساسی تبدیل شده و با همکاری دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قاطع قانونی شده و اجازه هرگونه سوء استفاده به تخریب اراضی ملی و محیط زیست داده نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار