عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه:: در بسیاری از کشورها وقتی شعارهای نژاد پرستی سر داده می‌شود، داور مسابقه بازی را متوقف می‌کند و تیم متخلف و هوادارانش با جریمه‌های سنگین مواجه می‌‎شوند در کشور ما نیز باید با شعارهای قومیتی و ضد امنیت ملی نیز برخورد شود.
کد خبر: ۶۴۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 15 August 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به بروز ناهنجاری‌های فرهنگی و خشونت در ورزشگاه‌ها به ویژه در رقابت‌های اخیر لیگ برتر فوتبال، عنوان کرد: امروز فوتبال فرآیندی به مراتب مهم‌تر از یک رشته ورزشی بوده که تبدیل به یک پدیده اجتماعی و اقتصادی بسیار مهم شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت حوادث روی داده در ورزشگاه غدیر اهواز در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان، افزود: ما ملتی هستیم یکپارچه و متحد و از تمام اقوام ایرانی در تیم ملی ایران و ارکان ورزشی کشور حضور فعالانه دارند به طوریکه در زمان مربیگیری برانکو در تیم ملی شاید نیمی از تیمش را خوزستانی‌ها و عرب زبانان ایرانی مانند بداوی، کعبی، علوی میرزاپور و مبعلی تشکیل می‎دادند ولی برخی بدون توجه به همه این مسائل خشونت غیر قابل توجیهی بروز و برانکو را مورد بی‌لطفی قرار دادند.

حوادث بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در فضای مجازی ساماندهی شده بود

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی شرایط حساسی را پشت سر می‌گذاریم و نباید دعواهای قومیتی به ورزشگاه‌ها کشیده شود، ادامه داد: حوادث و اتفاقات رقابت پرسپولیس و استقلال خوزستان در فضای مجازی برنامه‌ریزی و ساماندهی شده بود و پرتاب سنگ با این حجم به سمت زمین جای تأسف دارد.

اگر خانواده‌ها هفته گذشته در استادیوم بودند، مشخص نبود چه حادثه‌ای رخ می‌داد

عضو هیأت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از نبود نظارت و کنترل بر ورزشگاه‌ها، افزود: اگر خانواده‌ها در چنین مسابقه‌ای در ورزشگاه حضور داشتند، مشخص نبود که چه فاجعه‌ای رخ می‎داد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه چنین رخدادهایی برای مردم فوتبال‌دوست و با فرهنگ خوزستان زیبنده نبود و قطعا حساب مردم خوزستان از کسانی که دست به آشوب زدند جداست، اضافه کرد: یکی از نکات جالب برای فدراسیون فوتبال هم این است که با وجود تمامی حوادث و اتفاقات ناگواری‌ که در خوزستان روی داده اما هیأت فوتبال این استان در سال‌های اخیر به عنوان هیأت برتر برگزیده می‌شود.

در تمام دنیا با شعارهای سیاسی و نژادپرستانه برخورد جدی می‌شود

وی درباره سر دادن شعارهای ضد ایرانی و امنیت ملی در ورزشگاه‌ها، گفت: در بسیاری از کشورها وقتی شعارهای نژاد پرستی سر داده می‌شود، داور مسابقه بازی را متوقف می‌کند و تیم متخلف و هوادارانش با جریمه‌های سنگین مواجه می‌‎شوند در کشور ما نیز باید با شعارهای قومیتی و ضد امنیت ملی نیز برخورد شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس خواستار تدوین سازوکار کنترلی و شناسایی و برخورد با تماشاگران خاطی شد و اظهار امیدواری کرد که با کنترل بیشتر بر ورزشگاه‌ها دیگر شاهد چنین رویدادهایی نباشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار