بالاخره استاندار فارس با تمام حاشیه هایی که پیرامون انتخاب و انتصابش پیش آمده بود بر مسند استانداری نشست و حالا پارسیان باید مثل همیشه منتطر بمانند تا شاید استانشان طعم آبادی و پیشرفت را بچشد/وزیر کشور:در انتخاب استاندار حب و بغض نداشتیم/شعار «استعفا، استعفا» عده ای خطاب به نمایندگان فارس/استاندار جدید:حاشیه ها را تمام کنید/اولویت آموزش و پرورش است
کد خبر: ۶۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 21 July 2015
تابناک فارس:

وزیر کشور:در انتخاب استاندار حب و بغض نداشتیم

استاندار جدید فارس با حضور وزیر کشور معرفی شد.سید محمد علی افشانی با حکم وزیر کشور و براساس مصوبه هیات وزیران ، رسما به عنوان استاندار جدید فارس معرفی شد .

رحمانی فضلی ، وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار فارس که با حضور آیت الله ایمانی ، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ، آیت الله دستغیب ، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام ، جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نیز مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد ، گفت : در انتخاب استاندار جدید فارس هیچ گونه کوتاهی و حب و بغضی اعمال نشده و امیدوارم با وحدت و همدلی، شاهد توسعه و پیشرفت استان باشیم.

وی افزود: انتخاب استاندار جدید فارس ، برد و باخت نبوده و اگر فضای همدلی و اتحاد ایجاد شود همه برنده شده ایم .

وزیر کشور با بیان این که پافشاری نمایندگان استان فارس از سر دلسوزی و خیرخواهی بوده است ، گفت: قبول داریم در کشور آزادی وجود دارد و طبیعی است که نمایندگان مجلس نیز به فکر استانشان باشند .

وی افزود : استان فارس دارای سابقه‌ای بسیار زیاد و تاثیرگذار در کشور بوده ؛ به همین دلیل انتخاب استاندار نیز باید با دقت خاصی انجام می‌شد .

وی ادامه داد : زمانی که سوابق استاندار جدید را مطالعه کردم، شاخصه‌های مورد نیاز را در وی یافتم و پس از استعلام و تایید رییس جمهور وی به عنوان استاندار جدید معرفی شد .

شعار «استعفا، استعفا» عده ای خطاب به نمایندگان فارس

در مراسم معارفه استاندار فارس، گروهی از حاضرین در سالن هنگام سخنرانی رئیس مجمع نمایندگان استان، به شعار دادن برخاستند و خواستار استعفای دسته‌جمعی نمایندگان فارس شدند.

پس از استعفای استاندار سابق فارس و زمانی که کاندیداهای معرفی شده از جانب نمایندگان مورد تائید وزارت کشور قرار نگرفت، نمایندگان استان فارس تهدید به استعفای دسته‌جمعی کردند و امروز زمانی که مجری برنامه، رئیس مجمع نمایندگان را برای سخنرانی به پشت تریبون دعوت کرد، جمعی در سالن با شعار «استعفا، استعفا» خواستار اجرای تهدید نمایندگان شدند.

در زمان سخنرانی رئیس مجمع نمایندگان فارس، جمعی از حاضرین در سالن بارها با سر دادن شعار «استعفا» و «نمایندگان فارس استعفا دهند»، جو مراسم را به گونه‌ای پیش بردند که با اعتراض برخی از اعضای حاضر در سالن همراه شد که در این هنگام برخلاف روال مرسوم، استاندار فارس پیش از گرفتن حکم خود از دست وزیر کشور، اقدام به سخنرانی کرد تا جو حاکم بر سالن را آرام کند.

استاندار جدید:حاشیه ها را تمام کنید/اولویت آموزش و پرورش است

سید محمد علی افشانی  گفت: همگان در استان باید با تعامل، همدلی و هماهنگی و رعایت قانون واخلاق و با پذیرش مسوولیت برای پیشرفت و توسعه استان و حل مشکلات مردم گام برداریم.

وی اظهارداشت: مردم ما از مشکلات فراوانی رنج می برند که هر کس در مسوولیت خود باید تلاش کند این مشکلات به حداقل برسد و اگر فردی به حاشیه های غیر ضروری استان را پایان ندهد نه طرفدار استاندار و نه دلسوز استان است.

افشانی با بیان اینکه ما میراث داران فرهنگ غنی استان فارس هستیم افزود: در همه رفتارهای اجتماعی باید ادامه دهنده راه گذشتگان باشیم لذا از همین زمان پرونده حاشیه های استان فارس باید مختومه شود و همگان با همدلی و همزبانی و وحدت برای پیشرفت و توسعه استان همت کنیم.

وی اضافه کرد: توسعه متوازن و همه جانبه محور فعالیت ها در فارس است که امیدوارم با تعیین اولویت های استان بتوانیم گام های موثری برای توسعه و تعالی استان فارس برداریم.

او ادامه داد: توجه ویژه به آموزش و پرورش نخستین اولویت کاری من در استان و توجه به بخش هایی از جمله آب، کشاورزی، خشکسالی، حمل و نقل، فرهنگ و هنر، گردشگری، صنعت و معدن و جذب سرمایه گذاری نیز مورد توجه مدیریت ارشد استان هم خواهد بود.

افشانی عنوان داشت: از همه طیف ها و سلیقه ها برای حرکت رو به جلو و توسعه استان فارس دعوت می کنم.

وی بیان داشت: فارس صرفا یک استان نیست بلکه این استان نمونه بارزی از یک کشور با همه توانمندی ها و تاریخ و فرهنگی غنی است که خدمت گزاری به مردم فارس افتخار است.

او اظهارکرد: فارس یک استان برخوردار از تکثر قومیت هاست که بیانگر همزیستی مسالمت امیز است و این درحالی است که در قرن های گذشته پیام ارزشمند 'بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند' از این استان به جهان ارسال شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان فارس نیز گفت: به تنوع سیاسی در استان فارس احترام می گذاریم اما منافع استان و خدمت به مردم اولویت توسعه و فعالیت در استان است.

محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه بنای نمایندگان استان فارس در مجلس بر حمایت از استاندار فارس است افزود: امیدواریم استاندار فارس درفضای تعامل با نخبگان، نمایندگان و گروه های مختلف در استان برای توسعه فارس گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه دنبال گزینه ای نزدیک به ما باشد نبوده ایم ادامه داد: شاخصه ای که ما برای استان فارس انتخاب کرده ایم شناخت استان بوده است و با هیچ قومیتی مشکل نداریم.

 رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: خیلی از مدیران کل استان لر هستند و ما به لحاظ قومیتی مشکلی نداریم و هرکس بتواند به مردم بیشتر خدمت کند مورد پشتیبانی نمایندگان خواهند بود.

 رضایی اظهار داشت: ما باید با محوریت آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه از همه ظرفیت های استان برای پیشرفت آن تلاش کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار