دومین مرحله از لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان آقایان به مسابقه المنیتور اختصاص یافت که این مسابقات برای نخستین بار در استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 07 August 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: دومین مرحله از لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان آقایان به مسابقه المنیتور اختصاص یافت تا بدین ترتیب رنکینگ کوهستان آقایان در رده جونان و بزرگسالان استان فارس در منطقه باغات قصردشت در ناحیه‌ای متناسب با استانداردهای این نوع مسابقه برگزار شود.

حمیدرضا آشفته، رئیس کمیته کوهستان دوچرخه‌سواری در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: مسابقات المنیتور در سال 2010 توسط فدراسیون جهانی به ثبت رسیده و قوانین برگزاری آن اعلام شده است. یکی از شاخه‌های دوچرخه سواری کوهستان که در گروه‌های 4 نفری به مسابقه می‌پردازند و در پایان بر حسب زمان به دست آمده نفرات برتر معرفی می‌شوند.

وی افزود: از آنجا که مرحله اول رنگینگ را در محیطی برگزار کردیم که توان قدرتی و تسلط ورزشکار را در محیط‌های پرفشار بسنجیم, به پیشنهاد رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان فارس مرحله دوم را با مسابقه المنیتور در فضای شهری برگزار کردیم تا علاوه بر به چالش کشیدن تکنیک ورزشکاران مردم نیز از هیجانات این مسابقه بهره‌مند شوند.

رئیس کمیته کوهستان بیان کرد: این مسیر دارای یکصد متر آسفالت به پهنای هشت متر برای ایجاد چسبندگی کافی جهت شروع سریع و ترمزگیری ایمن در استارت و پایان مسابقه بود و همچنین یکصد متر مسیر سنگ رودخانه‌ای کوبیده شده اسلالوم که جذابیت و توان تکنیکی مسابقه را به حد اعلا رسانده بود.

آشفته عنوان کرد: همچنین دویست متر مسیر دارای پستی و بلندی خاکی چالش برانگیز و پنجاه متر مسیر به عرض کمتر از دو متر برای محک زدن مهارت شرکت‌کنندگان در تغییر ناگهانی مسیر در زوایای کند تا تند بیش از نود درجه و مسیر مناسب برای جداسازی کامل تماشاگران و تیم‌های حمایتی و استقرار پزشکیار برگزار شد.

در این مسابقه بسیار پر فشار و تکنیکی تیم‌هایی از شهرستان‌های مرودشت، لامرد، سپیدان، کازرون، آباده، جهرم و شیراز شرکت داشتند و ورزشکارانی با انگیزه و پر توان با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان در رده جوانان آقایان عادل ذکی‌پور از کازرون، محمدرضا اسدی از لامرد و حسین سخایی از سپیدان جایگاه اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بزرگسالان آقایان فرشید صلاحیان و عباس آندیده از کازرون، رضا احدی از سپیدان به ترتیب مقام اول تا سوم گروه بزگسال را از آن خود کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار