مردم لارستان گلایه دارند که از 4 بیمارستان زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان، هیچکدام پزشک فوق متخصص گوارش ندارند.
کد خبر: ۶۳۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 05 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: شهرستان لارستان در جنوب فارس به دلیل دوری از مرکز استان و همچنین مراجعه زیاد مسافران و بیماران از شهرهای مختلف به آن، یکی از شهرستان هایی است که باید در عرصه بهداشت و درمان به آن توجه بیشتری شود.
مردم می گویند: افزون بر دغدغه درمان، به دلیل کمبود امکانات و یا نبود متخصص به ناچار مجبور به مراجعه به شهرهای دیگر با فاصله زیاد و هزینه اضافی می شویم.
وجود خیرین در لارستان موجب شده بسیاری از مراکز درمانی مدرن و مجهز به دستگاه های پزشکی با همت آنان ایجاد شود اما آنچه باعث آزردگی خاطر شهروندان می شود کمبود یا حتی نبود پزشکان متخصص و فوق متخصص در رشته های مختلف در این شهرستان است.
یکی از شهروندان لارستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نبود پزشک فوق متخصص گوارش گلایه کرد و گفت: با مراجعه به بیمارستان این جواب را شنیده که دستگاه آندوسکوپی در بیمارستان امام رضا(ع) لار وجود دارد اما فوق متخصص آن را نداریم.
وی خواستار استقرار حداقل یک پزشک در هر رشته تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان لار شد و افزود: امید می رود با رفع کمبودهای پزشکی در لارستان، دیگر نیاز به مراجعه به شهرهای دیگر نباشد.
در این زمینه مجید اکبرزاده معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بیمارستان امام رضا(ع) لار فوق تخصص آندوسکوپی نداریم اما در بیمارستان شهرستان گراش این آزمایش با حضور فوق متخصص پروازی به صورت 2 هفته یکبار انجام می شود.
وی افزود: در بیمارستان امیدوار بخش اوز متخصص داخلی به صورت موردی و صرفا تشخیصی با دستگاه آندوسکوپی فوقانی کار می کند اما چون گاهی نیازمند انجام کار درمانی با دستگاه آندوسکوپ هستیم اینکار باید توسط پزشک فوق متخصص گوارش انجام شود.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: برای اختصاص حداقل یک پزشک فوق متخصص به لارستان از 2 ماه گذشته با وزارت بهداشت نامه نگاری و مذاکره شده است و فراتر از آن برای حضور چند روز در ماه با متخصصان مربوط در شهرهای مختلف شخصا تماس گرفته ام ولی امکان حضور در لار میسر نشده است.
اکبرزاده اضافه کرد: امید می رود با توجه به وجود تجهیزات پزشکی و نیاز منطقه با توجه وزارتخانه پزشک فوق متخصص گوارش برای لارستان اختصاص یابد.
لارستان به مرکزیت لار در 378 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار