نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: موضوعی که امروزه وجود دارد باید به جوانان اعتماد کنیم و به آن‌ها میدان دهیم.
کد خبر: ۶۳۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 05 August 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: آیت الله دژکام امام جمعه شیراز در دیدار با حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد مسئول کانون رهپویان وصال و هیات همراه، گفت: امروزه در فضای خاصی که با آن مواجه هستیم برای حفظ اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی، دین و کشورمان بعضی از خدمات اجتماعی بی سر و صدا بسیار موثرتر است تا کار‌های پر سروصدایی که ریاکاری هم شاید در خود دارد و این حرکت شروع شده است.

وی افزود: موضوعی که امروزه وجود دارد در رابطه با اینکه به جوانان بایستی اعتما کنیم و به آن‌ها میدان دهیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: ما سال‌های انقلاب را که نگاه میکنیم میبینیم که علاوه بر جوانان حتی نوجوانان بودند که خیلی از کار‌های کشور را انجام می‌دادند و امروز بایستی این اتفاق مبارک مجددا به وجود بیاید.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر امروز کار آفرین پیر و سالخورده‌ای داریم که ۱۰ هزار جوان را درگیر کار و فعالیت و اشتغال میکند، به بهانه جوان گرایی نباید او را کنار بگذاریم.

وی اظهار داشت: گاهی یک فرد مسن به واسطه تجارب و ظرفیت‌هایی که در شخص خودش هست می‌تواند کارآفرین نمونه باشد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: معتقدم که این کار را باید انجام دهیم که یک نفر را داشته باشیم تا چندین جوان را درگیر یک فعالیت اقتصادی یا اجتماعی یا فرهنگی کند، و این خیلی ارزش دارد، ولی هدف من از بیان این صحبت مخالفت با اصل جوانگرایی نبوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در مسئله جوانگرایی باید از درون مجموعه رهپویان وصال به معرفی چهره‌های جوانی که می‌توانند خدمت گزار جامعه باشند بپردازیم.

وی افزود: باید فرصتی فراهم کنیم تا این جمعیت قابل توجه قریب به ۵۵ هزار نفر از جوانان را که توسط این کانون ساماندهی شده اند توسط مدیریت‌ها و بدنه اجتماع شناخته شوند، شاید در این قضیه بنده هم باید نقش آفرینی کنم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: شما در طول سال‌های گذشته خصوصا در بحث اعتکاف با ستاد نماز جمعه همکاری خوب و نزدیکی داشتید و این ارتباطات در طول سال باید مستمر باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: به نظر من به همین نسبت که ما از این طیف جوان بهره میگیریم و چهره متدین و کارآمدش را معرفی میکنیم به همان نسبت هم آن فضای دینی رشد می‌کند.

وی اظهار کرد: امروز به یک ارتباط قوی‌تر نیاز است، کار‌هایی که وظیفه روحانیت است، اما در نهاد نماز جمعه خصوصا در شیراز کمتر انجام شده را باید تقویت کنیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: ما یک سرمایه اجتماعی داشتیم به نام روحانیت که خیلی قوی کار می‌کرد. در طول سال‌های بعد از انقلاب مقام معظم رهبری فرمودند: ما از این سرمایه خورده ایم، اما چیزی به آن اضافه نکرده ایم.

وی گفت: این سرمایه اجتماعی امروزه به حداقل رسیده است، بنده معتقدم فطرت مردم به روحانیت هنوز پاسخ خوبی می‌دهد و این قضیه را عملا در سطح شهر تجربه کردم و ما پاسخی که میگیریم استثنایی است، مردم مشکلی ندارند و یک سری کار‌ها را ما باید در تشکیلات خود شروع می‌کردیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: ما باید یک هم افزایی در مجموعه‌های فرهنگی استان و خود شهر شیراز ایجاد کنیم که در ضمن اینکه چارچوب‌های هر تشکلی محفوظ می‌ماند و برای پیشبرد اهدافشان است، اما نهایتا همه جریان‌ها و تشکل‌های همسو بتوانند در جا‌هایی برای پیشبرد اهداف دینی به هم کمک دهند.

آیت الله دژکام اظهار کرد: روحانی همیشه با مردم زندگی کرده است و اگر این نگاه احیا نشود ضربه خواهیم خورد و این تفاوت نگاه‌ها شهر و خود ما را اذیت می‌کند و بعد نتیجه معکوس میگیریم، این فاصله‌ها که ایجاد شده است به خاطر این نوع نگاه‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: ما باید از موضع برادری و دوستی و محبت ایمانی این موضوع را حل کنیم و کمک می‌خواهیم، و برای بازسازی این اعتماد اجتماعی از کمک می‌خواهم.

به گفته وی، ما باید از ظرفیت حقیقی مردم متدین استفاده کنیم تا حیثیت ولایت فقیه را بالا ببریم، متاسفانه برخی از حیثیت، ولی فقیه استفاده کرده و خرج خود می‌کنند و این را باید تغییر دهیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر همدلی بیشتری داشته باشیم با یاری خدای متعال به سمت خوبی خواهیم رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار