استاندار فارس گفت: با تاکید بر این که هدف اصلی ما فراهم کردن زمینه اشتغال و تامین معاش مردم است، اظهارکرد: تحقق این هدف عمدتا بر عهده فعالان بخش‌های غیر دولتی است.
کد خبر: ۶۳۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 02 August 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: اسماعیل تبادار استاندار فارس در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی استان با بیان اینکه در این شرایط که با تنگنا‌هایی در استان و کشور مواجه هستیم می‌توانیم با کار و تلاش مضاعف، شرایط اقتصادی را بهبود ببخشیم، تاکید کرد: همه مدیران باید تلاش و همت خود را مضاعف کرده و منطبق بر قانون، برای رونق اقتصادی تلاش کنند.

وی افزود: رهاورد وفاق در عملکرد مدیران استان در آمار‌های اقتصادی متبلور است به گونه‌ای که صادرات غیرنفتی استان از ۷۲۳ میلیون دلار در سال ۱۳۹۴ با ۴۴ درصد رشد به هزار و ۴۳ میلیون دلار در سال ۱۳۹۵ و با ۲۵ درصد رشد در سال ۱۳۹۶، به هزار و ۳۰۳ میلیون دلار رسیده است.

تبادر ادامه داد: در زمینه جذب سرمایه گذاری، استان فارس یک میلیارد و هشت میلیون دلار سرمایه گذاری جلب کرد که ۱۰۵ میلیون دلار آن جذب شده است، در حالی که برای استان ۵۵۵ میلیون دلار پیش بینی شده بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس یادآور شد: نرخ بیکاری استان فارس از ۱۶.۸ درصد در ابتدای سال ۱۳۹۲ به ۹.۹ درصد در سه ماهه نخست سال جاری رسیده است در شرایطی که متوسط نرخ بیکاری کشور ۱۲.۲ درصد است.

تبادار با بیان اینکه در زمینه نرخ فضای کسب و کار، رتبه استان فارس از رتبه ۱۸ به رتبه دو و نرخ مشارکت از ۳۷.۸ در سال ۱۳۹۲ به ۴۰.۱ درصد در ۱۳۹۶ رسیده است، تصریح کرد: این آمار‌ها نشان دهنده عزم جدی مدیران استان در کاهش مشکلات و ایجاد رونق اقتصادی است.

وی ادامه داد: این آمار‌ها به معنای حل شدن تمامی مسایل و مشکلات نیست، اما به معنای آن است که ما می‌توانیم در تنگنا نیز به بهتر شدن وضعیت موجود کمک کنیم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: ۴۲ هزار میلیارد تومان پروژه در سطح استان فارس در دست اقدام است که هشت طرح بزرگ با ۱۱ هزار میلیارد تومان و سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

تبادار افزود: آمار‌های اقتصادی نشان می‌دهد که شرایط امروز در استان فارس بهتر از گذشته است و امیدوار می‌شویم که در همین شرایط نیز می‌توانیم با کار و تلاش مضاعف شرایط اقتصادی را بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: دشمنان، جنگ روانی تمام عیاری را با محوریت مسایل اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران شروع کرده اند بنابراین باید با همت جمعی و تکیه بر عنایت خداوند برای عبور از این بحران تلاش کنیم.

تبادار افزود: مجموعه سیستم قضایی به صورت تخصصی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده است و تلاش می‌کند با تحقیق و پژوهش، فعالیت‌های فرهنگی و رفع موانع تولید، زمینه مناسبی را برای شکوفایی فعالیت‌های اقتصادی استان فراهم کند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیتی که دستگاه قضایی ایجاد کرده است نهایت استفاده را کرده و با ایجاد هماهنگی و ارتباط مناسب با مجموعه‌های قضایی و بازرسی استان، تلاش کنند زمینه مناسبت تری را برای فعالیت‌های مجموعه‌های صنعتی، کشاورزی و اصناف، فراهم کنند.

استاندار فارس گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، به عنوان سیاست اصلی دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است به گونه‌ای که معاون اول رئیس جمهوری به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برگزیده شده است.

تبادار با تاکید بر این که هدف اصلی ما فراهم کردن زمینه اشتغال و تامین معاش مردم است، اظهارکرد: تحقق این هدف عمدتا بر عهده فعالان بخش‌های غیر دولتی است.

وی افزود: بانک‌ها را پشتوانه اقتصادی فعالیت‌های اقتصادی می‌دانیم و به عنوان یکی از مولفه‌های مساعدت به فعالان اقتصادی به آن نگاه می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: تولیدکنندگانی که در بازپرداخت تسهیلات بانکی دچار مشکلاتی شده اند باید فرصت داشته باشند تا ضمن تلاش برای رفع مشکلات خود و ایجاد زمینه اشتغال برای دیگران، منابع بانکی را نیز بازگردانند.

تبادار بیان کرد: اولویت ما باید حفظ اشتغال موجود باشد و نباید اجازه دهیم مراکز تولیدی، اصناف، گردشگری و مجموعه‌های خدماتی که اشتغالی ایجاد کرده اند دچار مشکلات شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار