مدیر ستاد دیه فارس گفت: پیش از افزایش قیمت سکه، تعداد زندانیان جرائم غیر عمد مهریه، ۲۵۰ نفر بود اما اکنون به ۴۰۰ نفر زندانی مهریه افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۳۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 30 July 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: اصغر تراب پور، مدیر ستاد دیه فارس در جمع خبرنگاران گفت: هدف از اجرای این طرح سفیر آزادی، ابلاغ رسالت ستاد دیه بود، زندانیان جرائم غیرعمد گروه زیادی در زندان ها هستند که حمایت مردم را می طلبد و مردم هم تاکنون بدون هیچ چشم داشتی کمک کردند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان در جرائم غیرعمد هستند، یادآور شد: از طریق شماره حساب 10/1199 و یا کد USSD با شماره گیری #101010*4*733* می توان کمک های خود را برای آزادسازی زندانیان اهدا کرد.

 

تراب پور با تاکید بر اینکه سال گذشته توسط تولیت حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) تعداد 6 زندانی غیرعمد و در چهار ماه اول سال جاری هم و تاکنون 2 زندانی را آزاد شده اند، افزود: اگر هر هیئت مدیره موسسات خیریه، مساجد و حرم امامزادگان (ع)، یک نفر را آزاد کنند به زودی مشکل حل می شود.

 

وی گفت: پیش از افزایش قیمت سکه، تعداد زندانیان جرائم غیر عمد مهریه، 250 نفر بود اما اکنون به 400 نفر زندانی مهریه افزایش یافته است.

 

تراب پور بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص مهریه تاکید و خاطر نشان کرد: البته با استفاده از رویه تعدیل می توان به شکل اقساطی مهریه را پرداخت کرد که آن هم برای برخی انجام نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه دادن وعده های متعدد قبل از ازدواج و مهریه های سنگین از مهمترین مسائل ازدواج است، افزود: مهریه های آنچنانی بازدارنده نیست و باید در خصوص مسئله مهریه باید متفکرین تفکر کنند تا مشکل حل شود، موقعی زندگی به طلاق کشیده می شود، مهری وجود ندارد، مهریه برای زمانی است که زمانی است مهر وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار