امام‌جمعه شیراز با اشاره به تغییر و تحولات جدید در دولت گفت: اگر مدیری شجاع و جهادی نباشد، صد مدیر نیز عوض شود، کار درست نخواهد شد.
کد خبر: ۶۳۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 27 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی در دولت اظهار داشت: همه کسانی که دلسوز انقلاب هستند بدانند که ما برای یک هدف خاص کار می‌کنیم و تغییر و تحولات در دولت به این معنا نیست که با عوض کردن افراد همه‌چیز درست خواهد شد.

وی با بیان این پرسش که چه کسی می‌تواند این تحولات را به نحوی سامان دهد که وضع اقتصادی مملکت درست شود؟ افزود: اگر مدیر شجاع و جهادی نباشد، صد مدیر نیز عوض کنیم کار درست نمی‌شود.

*یکی باید مرد میدان باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: برای نمونه گاهی دیده می‌شود تصمیمی که 20 سال پیش در مورد یک مشکل باید می‌گرفتیم، همین‌گونه مدیران کار را طولانی کردند و به گردن دیگری انداختند و درنهایت کار انجام نشد، درحالی‌که یکی باید مرد میدان باشد و کار را انجام دهد.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: امروز مدیر بانک مرکزی عوض می‌شود اما اگر قرار است مدیر بعدی نیز همان کار را انجام دهد خُب این تغییر چه فایده‌ای خواهد داشت؟

*دقت در تغییر مدیران

وی همچنین در مورد مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در عدم به کارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی گفت: هدف تغییرات مدیریتی این است که جوانان بر سر کار بیایند و اصل آن خوب است اما بازهم باید به هدف نگاه کرد، ممکن است همان مدیری که بازنشسته شده برای 10 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده، خُب نباید چنین مدیری را به‌راحتی کنار گذاشت.

دژکام با بیان اینکه اگر دیدیم با جابجایی یک مدیر ده‌ها مشکل به وجود می‌آید، طبیعی است نباید این کار را انجام داد، افزود: در تغییرات مدیریتی مصلحت مردم و مملکت را باید در نظر گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: شاید برخی فکر کنند بنده مخالف روی کار آمدن جوانان هستم درحالی‌که این‌گونه نیست و اعتقاد بنده این است که اگر مشکل کشور با تغییر مدیران حل می‌شود، این کار را انجام دهند اما اگر نمی‌شود، دست از این کار برداریم.

*اهمیت نماز جمعه

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 5 مردادماه سالروز نماز جمعه پس از انقلاب در دانشگاه تهران به امامت آیت‌الله طالقانی اظهار داشت: بحث نماز جمعه بحث ولایی است و نباید آن را به چیز دیگری تبدیل کرد.

وی با اشاره به سابقه درخشان و طولانی نماز جمعه در شهرستان شیراز پس از مشروطیت و ذکر اهمیت این فریضه در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: امام عادل باید مردم را به‌سوی نماز جمعه دعوت کند و مردم نیز نباید این فریضه را کوچک بشمارند چراکه ثواب حج کردن دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: هنگامی‌که صدای اذان نماز جمعه بلند می‌شود، معامله را باید رها کرد چراکه خدای متعال گفته این کار برای انسان بهتر بوده و غیرممکن است شما به امام حی حاضر توجه کنید و ایشان به شما توجه نداشته باشد.

دژکام همچنین با اشاره به سخنان شجاعانه سردار سلیمانی در جمع مردم همدان گفت: ایران امروز یک قدرت معنوی و منطقه‌ای است و همان‌گونه که سردار رشید اسلام فرمود، ملت ما در راستای حفظ و حراست از نظام اسلامی چنان محکم ایستاده‌اند که اگر همه کفر علیه ما برخیزند توانایی ضربه زدن به‌نظام را نخواهند داشت.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار خود با کسبه و بازاریان و کامیون داران اشاره کرد و اظهار داشت: این عزیزان به بنده گفتند ما نمی‌گذاریم مطالبات صنفی تبدیل به مسائل سیاسی شود، چراکه پای نظام ایستاده‌ایم که بنده نیز از مسؤولان انتظار دارم مطالبات به‌حق آنان را پاسخ گوید.

*رفتار مؤمنانه و منافقانه

امام‌جمعه شیراز همچنین با اشاره به رفتارهای اقتصادی مؤمنان و منافقان اظهار داشت: ادعای مؤمن بودن کار آسانی است اما قرآن علامت‌هایی برای ما قرار داده تا بتوانیم مؤمن و غیر مؤمن را از هم جدا کنیم تا در مجموعه‌های مدیریتی اجازه ندهیم کار به دست غیر مؤمنان افتد، چراکه اگر این‌گونه شد کار نظام اسلامی به زمین خواهد خورد.

دژکام با اشاره به آیاتی از سوره نساء گفت: باید سراغ کسانی رفت که عملشان عمل دینی است نه حرف آنان، چراکه در حرف، همه ادعای مؤمن بودن دارند به‌طوری‌که انسان‌ها در طول تاریخ چون پول‌پرست بودند، بت‌های بسیاری تراشیده‌اند و برخی حساب بانکی خود را بیشتر از خدا دوست دارند، البته کسی نمی‌گوید پول بد است و نباید این 2 مبحث را با هم خلط کرد.

وی خدمت به پدر و مادر، کمک به خویشاوندان، رسیدگی به همسایگان و در راه ماندگان، عدم خساست را از علامات رفتار مؤمن برشمرد و گفت: امروز همه می‌خواهیم مشکلات را دولت حل کند، درصورتی‌که زیاد بزرگ کردن نقش دولت بوده که ما وظایف خود را فراموش کردیم؛ دولت که خدا نیست تا همه کارها را به او بسپاریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با طرح این پرسش که چرا شمال شهری‌ها نباید به جنوب شهری‌ها کمک کنند؟ افزود: برخی مواقع تنها پز و تکبر حاصل خرج‌های ما است درصورتی‌که می‌توان همان پول را خرج فقرا و مساکین کرد.

*کم رنگ شدن همسایگی

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: یکی از مشکلات کلان‌شهرها این است که همسایگی کم‌رنگ شده که باید آن را احیا کرد به‌طوری‌که این مسئله بارها از سوی جبرئیل به پیامبر وحی شده است.

دژکام با بیان اینکه خداوند فرموده مؤمنان به همسایگان کمک مالی کنند، افزود: دستورات دینی را نباید دست‌کم گرفت و احترام و ادب به همسایه در ابتدای کار است و اگر به همسایگی اهمیت دادیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از بین خواهد رفت.

وی بیان داشت: خداوند فرموده برای اهل خانواده خرج کنید پیش از آنکه از دنیا بروید اما برخی خودشان خرج نمی‌کنند و پس از مرگ مالشان را می‌خورند و یک خدابیامرزی هم برای وی نمی‌گویند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار