استاندار فارس گفت: استان فارس به سبب تنوع آثار تاریخی، نزد گردشگران دنیا جایگاه قابل توجهی دارد و بتازگی (نهم تیرماه 97) نیز سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با ثبت جهانی محور ساسانی این استان موافقت کرد که این امر نشان دهنده ظرفیت های فارس در حوزه گردشگری تاریخی است.
کد خبر: ۶۳۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 27 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل تبادار، پنجشنبه در آیین افتتاح هتل بین الحرمین شیراز افزود: محور ساسانی شامل کاخ ساسانی در سروستان، مجموعه فیروزآباد شامل شهرگور، بنای موسوم به آتشکده و کاخ اردشیر و مجموعه آثار دوره ساسانی بیشاپور کازرون شامل شهر تاریخی بیشابور، نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور است. سلسله ساسانیان از سال 224 تا 651 میلادی بر ایران حکومت کردند.
استاندار فارس ادامه داد: رویکرد اصلی ما برای رونق گردشگری، جلب مشارکت بخش خصوصی است زیرا اقدامات دستگاه های دولتی بدون مشارکت بخش خصوصی به نتیجه ای نخواهد رسید.
وی بیان کرد: حوزه گردشگری به دلیل مزیت های فراوانی که در استان فارس دارد به صورت ویژه ای مورد توجه است و بخش دولتی متعهد است که تسهیلات لازم را برای فعالیت گسترده بخش خصوصی در عرصه گردشگری تامین کرده و زمینه مشارکت هرچه بیشتر این بخش را مهیا کند.
تبادار با اشاره به اینکه حدود 10 درصد از گردش مالی اقتصاد دنیا متعلق به حوزه گردشگری است، گفت: با وجود اینکه 10 درصد از جاذبه های گردشگری جهان در ایران واقع شده لیکن گردش مالی این صنعت در کشورمان در حد مطلوب نیست و انتظار می رود شاهد رونق اقتصادی بیشتری در این حوزه باشیم.
استاندار فارس با بیان اینکه گردشگری یکی از زمینه های مهم ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان فارس است، بیان کرد: اگر به دنبال بهره گیری از سرمایه ها و ظرفیت های شیراز در حوزه گردشگری هستیم باید اهتمام جدی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در این حوزه داشته باشیم.
تبادار ادامه داد: فعالان حوزه گردشگری در استان فارس مورد حمایت جدی قرار می گیرند و از آنان به خوبی استقبال می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مزیت های افتتاح هتل بین الحرمین شیراز بیان داشت: ساخت این هتل
با امکانات قابل توجه در بافت تاریخی شیراز و در منطقه بین الحرمین، از جمله طرح های مهم و اثربخش به شمار می آید و با بهره برداری از آن یکی از آرزوهای ما برای گسترش گردشگری در بافت تاریخی، بعد از سال ها محقق شده است.
تبادار اضافه کرد: با رونق گردشگری در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و احداث مراکز اقامتی در این منطقه، رونق اقتصادی و حیات اجتماعی این مناطق افزایش می یابد و ساکنان آن با امنیت خاطر بیشتری زندگی می کنند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه هتل بین الحرمین بر اساس ضوابط بافت تاریخی و فرهنگی شیراز ساخته شده است، گفت: ایجاد زیرساخت هایی مانند هتل در منطقه بین الحرمین، موجب گسترش گردشگری مذهبی در ابعاد مختلف خواهد شد.
او بیان کرد: برای بهره برداری از هتل بین الحرمین، همه نهادهای مرتبط همکاری کرده اند و ما نیز آمادگی داریم برای اجرای سایر طرح ها به سرمایه گذاران کمک کنیم.
تبادار با بیان اینکه در شهر شیراز نزدیک به 360 هکتار بافت تاریخی وجود دارد و زیرساخت های خوبی در حوزه گردشگری این بافت فراهم شده است، اظهار داشت: در این منطقه طرح های گردشگری زیادی در دست ساخت است که در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار