فرماندار ویژه جهرم با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در این شهرستان خواستار مشارکت مردمی در جلوگیری از آسیب به مراتع شد. صحرائیان ادامه داد: دولت به تنهایی از عهده حوادث غیرمترقبه بر نخواهد آمد و مشارکت مردم در این امر مهم لازم و ضروری است.
کد خبر: ۶۳۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 25 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: علیرضا صحرائیان امروز در جهرم با اشاره به برگزاری همایش مهار آتش و فواید جنگل در این شهرستان و نقش مردم در حراست از جنگل‌ها و مراتع اظهار داشت: به منظور حفاظت از عرصه‌های طبیعی در فصل گرما برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی همگان باید مشارکت کنند.

وی افزود: بروز آتش‌سوزی مراتع در ایام تابستان به عنوان یک مشکل دیرین بوده که امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی احتمال بروز آن افزایش یافته است.

نماینده عالی دولت در جهرم با اعلام تشکیل کارگروه مقابله و پیشگیری از آتش‌سوزی در مراتع و منابع طبیعی در این شهرستان بیان کرد: این کارگروه به منظور مقابله با آتش‌سوزی احتمالی تشکیل و بررسی عوامل و همچنین برنامه‌ریزی برای مقابله با این بحران در دستور کار آن قرار گرفت.

صحرائیان تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه‌ریزی و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا در هنگام بروز حوادث بتوانند در کم‌ترین زمان ممکن بحران را مدیریت کرد.

وی مردم را بهترین حافظان مراتع و منابع طبیعی دانست و بیان داشت: مراتع و منابع طبیعی در واقع متعلق به مردم است و بهترین حافظان این جنگل‌ها و طبیعت خود مردم هستند.

صحرائیان ادامه داد: دولت به تنهایی از عهده حوادث غیرمترقبه بر نخواهد آمد و مشارکت مردم در این امر مهم لازم و ضروری است.

فرماندار ویژه جهرم از تشکیل انجمن‌های مردم نهاد از جمله دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این سازمان مردم نهاد در راستای حفظ منابع طبیعی در شهرستان جهرم فعالیت دارد.

صحرائیان افزود: اگر همیاری و مشارکت مردم و اعضای هیئت کوهنوردی شهرستان در آتش‌سوزی‌های اخیر در بخش مرکزی و کردیان نبود دستگاه‌های اجرایی به تنهایی قادر به خاموش کردن آتش نبودند و این امر باعث شد تا امسال شاهد کاهش چشمگیر آثار مخرب آتش سوزی در منابع طبیعی و مراتع استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار