آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه گفت:هیچ قضاوتی در مورد عملکرد استاندار جدید نداریم،وی با عمل خود به ما نشان خواهد داد که عملکردش چگونه است.امام جمعه کازرون ضمن انتقاد از عملکرد دولت در خصوص انتخاب استاندار،گفت:دولت می بایست استاندار را از 5 نماینده معرفی شده که اصلاح طلب هم بودند انتخاب می کرد.
کد خبر: ۶۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 18 July 2015

تابناک فارس:

آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز گفت: ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، اما همچنان استان فارس فاقد یک آزادراه است و آنچه که امروز در حال ساخت آن هستیم، با اما و اگرهای فراوانی همراه گشته است.

وی افزود: پتروشیمی و راه آهن‌های استان فارس نیز اما و اگرهایی دارد، صنایع با مشکلات متعدد مواجه هستند و خشکسالی نیز فارس را تهدید می کند؛ بنابراین یک استاندار چند ماهه نمی تواند مشکلات را حل کند.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی دشمنان و دوستان ناآگاه صحبت‌های نمایندگان مجلس را به برخورد قومیتی تشبیه و ارائه کردند، در حالیکه به هیچ عنوان موضوع قومیت مطرح نبوده و نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه قوم لُر از اصیلترین قومیتهای کشور است، یادآور شد: قومی که استاندار جدید فارس از آن می آید در تاریخ مبارزات ایران همواره پیشگام و مثمر ثمر بوده و از اصیل‌ترین اقوام ایران است که از ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد همواره حضور داشته و فعالیت‌های بزرگی داشته اند.

آیت الله ایمانی یادآور شد: این قوم یک خصوصیت بارز و انحصاری دارد که آن نیز شیعه ۱۲ امامی بودن آنان است؛ چرا که تمامی این قوم شیعه ۱۲ امامی هستند و اثرگذاری بسیار مثبتی در جامعه داشته اند.

وی با بیان اینکه بحث نمایندگان و وزارت کشور به قوت خود باقی است، گفت: نمایندگان استان فارس افرادی را به عنوان کاندیدای استانداری به وزارت کشور معرفی کردند که این معرفی می تواند مورد تایید و یا رد قرار گیرد، اما این بحث هیچ گونه ارتباطی میان صحبت نمایندگان استان و قومیت استاندار جدید ندارد.

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود، توافق هسته ای را حاصل وحدت ملی و هماهنگی امت اسلامی دانست و گفت: این توافق باید به عنوان یک سرمایه همواره در جریان باشد؛ چرا که نشان از وحدت و هماهنگی امت اسلام است.

وی تصریح کرد: امروز زمان طولانی در پیش داریم تا نتیجه این توافق را شاهد باشیم و در این زمان نیازمند فضایی آرام و اتحاد و همبستگی ملی هستیم تا متن توافقنامه به طور کامل بررسی شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم تا دشمن نتواند چراغ سبزی از جامعه ما پیدا کند و از آن برای ضربه زدن استفاده کند.


خطیب جمعه مرودشت با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: این موفقیت نتیجه حمایت مردم، ارشادات مقام معظم رهبری و تلاش دلسوزانه تیم مذاکره‌کننده بود که حماسه‌ای بزرگ آفرید و این اقدام در تاریخ ثبت می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی عنوان کرد: امروز غربیان ایران را به عنوان یک قدرت هسته‌ای شناختند و اوبامایی که می‌گفت اگر دستش برسد پیچ صنعت هسته‌ای ما را باز می‌کند امروز اعتراف می‌کند که دیگر تحریم‌ها کارساز نیست و این نشان از ایستادگی و مقاومت مردم ایران دارد.

وی با اشاره به اینکه بایستی در این موفقیت و جشن پیروزی همه مردم ایران حضور داشته باشند بیان کرد: چراکه این موفقیت برای گروه خاصی نیست و بایستی نیروهای ارزشی و انقلابی حضور بیشتری در این شادمانی داشته باشند زیرا این خود حمایت از انقلاب است.


امام جمعه کازرون در مورد انتخاب استاندار جدید فارس خاطرنشان کرد: به شیوه انتخاب استاندار و عملکرد وزارت کشور انتقاد جدی داریم چراکه بسیار نامناسب بود و در هیچ دولتی این‌چنین با فارس برخورد نشد و 18 نماینده مجلس و نماینده محترم ولی‌فقیه در این استان، تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) و برخی دیگر از علمای این استان جلسه مشترکی گرفتند و پنج نماینده معرفی کردند که همگی اصلاح‌طلب بودند و در این دولت مسئولیت دارند و بااین‌وجود فرد دیگری معرفی می‌شود.


خطیب جمعه کازرون گفت: آیا بهتر نبود در معرفی این گزینه مشورتی صورت می‌گرفت و در حالتی استاندار به استان می‌آید که هیچ تعاملی وجود ندارد و شما بار وی را سنگین کردید و امیدواریم این تعامل را بتواند برقرار کند.

خرسند افزود: این چه تدبیری و امیدی است که به 18 نماینده و علمای این استان، 74 امام‌جمعه فارس بی‌توجهی می‌کنند و آیا دلسوزی آن‌ها برای این استان کمتر از شما و آقای وزیر کشور بوده، این چه برخوردی است که شما با سرنوشت این استان می‌کنید، این شیوه‌ مناسبی نیست و من به وزارت کشور و رئیس‌جمهور می‌گویم با استان فارس این‌چنین برخورد نکنید.

امام جمعه کازرون ادامه داد: سیاسیون هرچیزی را سیاسی و جناحی نبینند و باید با مشورت و با هماهنگی رفتار می‌‌کردند و این دروغ است که مخالفت به دلیل این است که استاندار اهل فلان شهر و دیار و فلان قوم است، من خودم در این جلسات بوده‌ام و هیچ معیار قومیتی نبوده است چرا در این ماه مبارک رمضان و در این فضاهای مجازی بی‌تقوایی می‌کنید که امیدواریم استاندار بتواند مسائل این استان را خوب درک کند و مشورت خوب بگیرد و تعامل خوب داشته باشد.


 حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام امام جمعه جهرم با اشاره به توافق هسته‌ای، تصریح کرد: به گفته رئیس جمهور اگر ملت مقاومت نمی‌کرد توافقی نیز حاصل نمی‌شد و این ایستادگی زمانی رقم خورد که مقام معظم رهبری محکم از این مهم حمایت کردند. همچنین به‌فرموده مقام معظم رهبری توافق زمانی قابل‌پذیرش است که مطابق با چارچوب نظام و کشور باشد.

وی با تأکید بر تلاش در راستای حفظ همدلی و هم‌زبانی گفت: دولت باید این مقوله را حفظ کند و هرگاه دولت می‌اندیشد قدرتمندتر است باید گذشت بیشتری داشته باشد زیرا که عفو کردن نشانه قدرتمندان است.

امام‌جمعه جهرم با بیان اینکه انتخاب استاندار فارس نباید سبب چند جریانی شدن جامعه شود اظهار داشت: امید است برنامه دولت برای استان فارس حفظ همدلی باشد.


حجت‌الاسلام محمدامین غفاری امام جمعه موقت لامرد گفت: توافق هسته‌ای پایان کار نیست و یک مسیر است که باید دقیق بررسی شود و آمریکا دشمن درجه‌یک ما بوده و اگر قرار بود تمام خواسته‌های ما را قبول کند دیگر نیازی به برگزاری این‌همه نشست‌ نبود و به‌یقین یک‌سری امتیازات آن‌ها و یک سری امتیازات ما خواهیم داد که باید بررسی دقیق و کارشناسی توسط مجلس شورای اسلامی شود و نبرد با آمریکا تمام‌شدنی نیست.

غفاری بیان داشت: استاندار جدید فارس مناطق جنوب فارس را به‌عنوان یک منطقه ویژه در نظر داشته باشد.








اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار