کد خبر: ۶۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۶ 17 July 2015

به گزارش ساوج نیوز ،حسن نبوی روز پنجشنبه درحاشیه بازدید در مرکز جهاد دانشگاهی کشور در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: مهمترین راهبرد مرکز ملی علوم وفنون لیزر ایران ، بومی سازی فناوری لیزر در یک برنامه بلند مدت در کشور است.
رئیس مرکزملی علوم و فنون لیزر ایران اظهار کرد: جوانان با اراده ، متعهد و توانمند ایران اسلامی تاکنون بومی سازی لیزرهای نیمه هادی ، فیبر و دیسکی را انجام داده اند.
وی گفت: امسال در دومین نمایشگاه لیرز کشور، از ۴۰ نوع چشمه لیزر دستاوردمتخصصان داخلی رونمایی شد.
نبوی اظهار داشت : در طول ۱۱ سال گذشته گام های موثری در عرصه دانش لیزر در کشور برداشته شده است.
وی گفت: امروزه جوانان توانمند و بااستعداد فعال در علوم و فنون لیزر ایران می کوشند در بخش نانو و لیزرهای پزشکی که مورد استفاده در تشخیص و درمان است و نقشی بسیار راهبردی دارد به یافته های جدیدی با هدف توسعه خدمات درمانی در جامعه دست پیدا کنند.
رئیس مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران ادامه داد: با تلاش و همت جوانان ایرانی، دانش لیزر فیبر ۶ کیلو وات و ۵٫۳ کیلو وات که کاربرد که دربخش های صنعتی و پزشکی کاربرد دارد برای اولین با در کشور به نتیجه رسید .
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه گسترش علوم تحقیقاتی و ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت یادآور شد: مهمترین مسیر تحقیقات هدفمند در دانشگاه است که این مهم در حوزه فناوری لیزری کشور به منظور برطرف کردن نیازهای کشور در اولویت کاری قرار گرفته است.
وی یکی از برنامه های مرکز ملی علوم و فنون لیزرایران را انتقال فناوری به مراکز دانش بنیان و تخصصی دانست.
نبوی با بیان اینکه استان البرز با توجه به برخورداری از ظرفیت های مناسب علمی و تحقیقاتی به قطب لیرز کشور تبدیل می شود، افزود: این استان دارای پارک علم و فناوری و مرکزمهم تحقیقات جهاد دانشگاهی است که در سال های اخیر خدمات ارزشمندی به جامعه در بخش های تحقیقات علمی، آموزشی و توسعه ای برای خودکفایی کشور ارایه کرده است.
وی اظهار داشت: مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران با هدف برخوردار ی کشور از دانش پیشرفته و توانمندی در عرصه تولید علم و فناوری فعالیت می کند و با همین هدف برای توسعه زیرساخت ها از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
نبوی، بکارگیری ظرفیت های موجود در بخش علوم و فنون لیزرکشور برای پاسخگویی به نیازهای جامعه در حوزه پزشکی، صنعتی و علمی ضروری خواند و یادآور شد: البرز از جمله استان های توانمند و مستعد در این بخش است که با استفاده از امکانات و فضاهای تحقیقاتی و پژوهشی آن می توان دانش و فنون لیزر در ایران را توسعه داد.
وی افزود: در مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران تلاش می شود با رصد فناوری های روز دنیا در زمینه علوم و فنون لیزر اقدام کند و گامی محکم در سطح کاهش فاصله دانش داخلی با آخرین یافته های خارجی بردارد.
فرماندار ساوجبلاغ نیز دراین بازدید گفت: تلاش مجموعه مدیران استان البرز و ساوجبلاغ برگسترش مراکز مهم علمی، تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری البرز مستقر درساوجبلاغ است.
ابوالقاسم پالیزگیر بااشاره به اینکه در ساوجبلاغ واحدهای تحقیقاتی و تولید دارو و تجهیزات پزشکی ، داروهای گیاهی و همچنین واحدهای صنعتی بزرگ در سطح کشوری و خاورمیانه فعالیت دارد، افزود: برنامه پیگیری فعال شدن مرکز علوم و فنون لیزر ایران در دستور کاری فرمانداری این شهرستان قرار دارد.
شهرستان ساوجبلاغ با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار