عضو کمیسیون صنایع در مجلس اعتقاد : قیمت وسایل دیالیز با جهشی از قیمت 44 میلیون تومان به 74 میلیون تومان رسیده است. چرا باید قیمت اقلام بیمارستانی با افزایشی نجومی مواجه شده است؟ آیا نظارتی از جانب وزارت بهداشت صورت نمی گیرد؟
کد خبر: ۶۲۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 03 July 2018


تابناک فارس به نقل از خبرگزاری ملت:رضا انصاری در خصوص مشکلات بیمارستان ها در تأمین دارو گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که بیمارستان ها با آن مواجه هستند، عدم تأمین داروهای مورد نیازبیمارستانی با قیمت های ثبت شده در سامانه غذا و دارو وزارت بهداشت است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت اقلام دارویی شرکت ها در سامانه غذا و دارو وزارت بهداشت ثبت شده ولی بیمارستان ها هنگام خرید دارو از این شرکت ها با قیمت هایی متفاوتی مواجه می شوند و برای خرید دارو باید قیمت هایی بالاتری نسبت به قیمت های ثبت شده به شرکت ها پرداخت کنند.

وی ادامه داد: برخی از این شرکت ها با ارز دولتی دارو واردات کرده ولی به قیمت ارز در بازار آزاد داروها را به بیمارستان ها می فروشند. متاسفانه دولت در این زمینه نظارتی نمی کند و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باید قیمت داروها را کنترل کنند تا به بیماران فشار مالی وارد نشود.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: متاسفانه برخی خدمات بیمارستانی نیز با فزایش قیمت خیره کننده ای مواجه شده است.بیمارستان ها برای این خدمات توجیه افزایش قیمت اقلام دارویی و بیمارستانی می آورند. قیمت وسایل دیالیز با جهشی از قیمت 44 میلیون تومان به 74 میلیون تومان رسیده است. چرا باید قیمت اقلام بیمارستانی با افزایشی نجومی مواجه شده است؟ آیا نظارتی از جانب وزارت بهداشت صورت نمی گیرد؟

انصاری تأکید کرد: باید برای ثبات در قیمت داروها و خدمات بیمارستانی دولت تدابیر ویژه ای صورت دهد. سلامتی مردم نباید به دلیل افزایش هزینه ها و قیمت ها دچار مشکل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت و وزارت بهداشت باید با نظارتی دقیق بر قیمت داروها و خدمات بیمارستانی با متخلفان برخورد کنند و هنگام تخصیص ارز دولتی به شرکت های دارویی با آنها برسر قیمت اقلام دارویی اتمام حجت کنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار