حجم آب ورودی به سد سلمان فارسی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۸ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته، افت ۸۵ درصدی پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۲۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳ 17 June 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سد سلمان فارسی در استان فارس و جنوب غربی شیراز بر روی رودخانه قره آغاج به عنوان منبع اصلی آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های جنوبی استان فارس به ویژه شهرستان لارستان احداث شده است.

کل حجم آب ورودی به این از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) جاری تاکنون ۹۸ میلیون مترمکعب بوده است که این رقم در سال گذشته به ۶۷۳ میلیون مترمکعب رسیده بود. بر این اساس حجم آب ورودی به این سازه در مقایسه با مدت مشابه سال پیشین افت ۸۵ درصدی پیدا کرده است.

حجم ذخیره شده آب در این سد هم امسال به ۶۸۹ میلیون رسیده است که در مقایسه با حجم ۸۲۹ میلیون مترمکعبی این سازه در سال گذشته، ذخیره آب در سد سلمان فارسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۷ درصدی داشته است.

براساس برآورد صورت گرفته در حال حاضر ۷۳ درصد سد پر بوده و دارای منابع آبی است.

همچنین میزان بارش‌های استان فارس از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۱۳۲ میلیمتر رسیده است که در مقایسه با ۳۸۵ میلمتر بارندگی سال گذشته، نزولات جوی این استان کاهش ۶۵.۷ درصدی نسبت به سال پیش داشته و در مقایسه با مدت متوسط دراز مدت هم افت ۵۶.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

افت ۸۵ درصدی ورودی به سد سلمان فارسی در مقایسه با سال گذشته

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار