عضو شورای اسلامی شهر شیراز: اگر روند آبیاری این باغات با همین روند پیش رود تا پایان امسال تمام باغ‌های ضلع شمالی خیابان قصردشت خشک می‌شود، بیان کرد: خشک شدن این باغات درخواست برخی از مالکانی است که قصد تغییر کاربری و تفکیک باغات را دارند.
کد خبر: ۶۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 14 July 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:سیّد محسن معین عصر امروز در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: ده‌ها هکتار از باغ‌های ضلع شمالی خیابان قصردشت و میرزا کوچک‌خان حدفاصل قم‌آباد تا بلوار شاهد امسال از ابتدای سال تاکنون هیچ‌گونه آبی دریافت نکرده و در حال خشک شدن و نابودی است.

وی با بیان اینکه عدم آب‌رسانی به این باغات در حالی اتفاق افتاده که در جوی آب ضلع جنوبی این خیابان‌ها آب فراوانی جاری است افزود: مسئولان مرتبط ادعا می‌کنند که این باغات به دلیل کمبود آب محکوم‌به خشک شدن هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در گذشته با پیگیری‌های ستاد آبادگری باغات قصردشت شهرداری شیراز چندین چاه آب در بلوار شاهد برای جبران کمبود آب باغات شمالی حفرشده است، خاطرنشان کرد: آب این چاه‌ها نیز به باغ‌های جنوبی منتقل می‌شود و شهرداری شیراز در مدیریت آب چاه‌های خود هیچ نقشی ندارد.

معین تصریح کرد: حتی اگر در این منطقه کمبود آب نیز وجود داشته باشد باید باغ‌های اضلاع شمالی و جنوبی به نسبت متوازن متحمل کمبود آب شوند و نباید سهم آب باغات شمالی یکسره به ضلع جنوبی منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر روند آبیاری این باغات با همین روند پیش رود تا پایان امسال تمام باغ‌های ضلع شمالی خیابان قصردشت خشک می‌شود، بیان کرد: خشک شدن این باغات درخواست برخی از مالکانی است که قصد تغییر کاربری و تفکیک باغات را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: در این صورت این گمان تقویت می‌شود که شاید خشک شدن باغات ضلع شمالی خیابان قصردشت آگاهانه و با تبانی انجام می‌شود که در حال حاضر میراب قدیمی منطقه نیز به امپراتوری می‌ماند که حیات یا ممات بخشی از باغ‌ها بسته به تصمیم وی بوده و بدین ترتیب باغ چند هکتاری انتهای کوچه هفت خیابان دانش‌آموز به‌سوی خشک شدن می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار