رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: آیا تصمیم‌گیری شورای شهر برای چنین موضوع مهمی در یک جلسه یک‌ساعته بدون توجه به سابقه مطالعاتی و تنها مستند به اظهارات جهت‌دار مشاور و باوجود مخالفت کمیسیون تخصصی می‌تواند یک اقدام کارشناسی و به صلاح شهر باشد؟
کد خبر: ۶۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 14 July 2015
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز:متروی شیراز بزرگ‌ترین پروژه ملی در این شهر است که با بهره‌برداری از آن امکان استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی و در وضعیت ترافیک بهبود قابل‌توجهی می‌یابد.

این عضو شورا ادامه داد: دوره استفاده از خطوط متروی شهری بیش از 50 سال در نظر گرفته می‌شود و نیاز است در طراحی آن‌ها به‌ویژه موقعیت ایستگاه‌ها دقت لازم برای امکان خدمات‌رسانی به شهروندان صورت گیرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: تعریف پروژه‌های ایستگاهی با توجه به تأثیر اقتصادی ناشی از حضور و تجمع شهروندان در موقعیت ایستگاه‌ها موضوعی است که با نگاه بهره‌وری حداکثری برای زنده کردن ماهیت اقتصادی اطراف آن‌ها همواره مدنظر طراحان است.

وی بیان کرد: ایستگاه وکیل به همین منظور در خط یک قطار شهری در طراحی این خط پیش‌بینی‌شده که اقدامی درست و کاملاً کارشناسی بوده و به‌عنوان تنها ایستگاه واقع در منطقه تاریخی فرهنگی به‌عنوان محرک اقتصادی این منطقه باارزش لحاظ شده بود.

نقیب‌زاده با اشاره به اینکه این ایستگاه ضمن ایجاد خدمات حمل‌ونقل عمومی برای شهروندان نقطه آغازی برای تحول و نوسازی بافت فرسوده در آن محدوده بود، تصریح کرد: اعضای شورای شهر باید به‌عنوان نمایندگان مردم پاسخگوی شهروندان باشند که به چه دلیل تصمیم‌گیری درباره چنین موضوع مهمی یعنی حذف یک ایستگاه حیاتی در مترو در جلسه غیرعلنی و با رأی‌گیری مخفی انجام شد؟

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: آیا تصمیم‌گیری شورای شهر برای چنین موضوع مهمی در یک جلسه یک‌ساعته بدون توجه به سابقه مطالعاتی و تنها مستند به اظهارات جهت‌دار مشاور و باوجود مخالفت کمیسیون تخصصی می‌تواند یک اقدام کارشناسی و به صلاح شهر باشد؟

نقیب‌زاده اظهار داشت: ایجاد فاصله دو کیلومتری بین ایستگاه زند تا ولی‌عصر در شرایطی که میانگین فاصله بقیه ایستگاه‌ها 900 متر و در یک مورد 350 متر است ذهنیت بی‌عدالتی در عملکرد شورای شهر را در شهروندان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تنها استدلال اتخاذ تصمیم شورا برای حذف ایستگاه وکیل، بهره‌برداری از فاز دو خط یک قطار شهری شیراز در انتهای سال 95 است، گفت: برای بهره‌برداری از فاز دو خط یک حدود 125 واگن موردنیاز است اما در حال حاضر تنها 25 واگن در شهر شیراز موجود است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: مشخص نیست در صورت عدم امکان بهره‌برداری از این بخش از خط یک تا پایان سال 95 به فرض اتمام عملیات اجرایی به دلیل نبود واگن، شورای شهر چگونه این تصمیم را که سبب ایجاد نقص در خدمات‌رسانی به شهروندان شده پاسخگو خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار