پیمانه اقتصادی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
پیمانه اقتصادی تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعی دارد به فراخور موضوعیت و اهمیت ، برخی خبرهای حوزه معیشت و اقتصاد مربوط به استان را پوشش دهد. آنچه در گزارش امروز مطرح می شود ، بررسی نرخ تورم در استان بنابر گزارش رسمی مرکز آمار ایران است.
کد خبر: ۶۱۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 03 June 2018
پیمانه اقتصادی تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعی دارد به فراخور موضوعیت و اهمیت ، برخی خبرهای حوزه معیشت و اقتصاد مربوط به استان را پوشش دهد. آنچه در گزارش امروز مطرح می شود ، بررسی نرخ تورم در استان بنابر گزارش رسمی مرکز آمار ایران است.
نرخ تورم با در نظر گرفتن بسیاری از شاخصه ها و در چهارچوبی علمی توسط مراکز رسمی (مرکز آمار رسمی ایران) انتشار می یابد.
شاید بارها در شهرهای مختلف با قیمت های متفاوت ازیک کالای ثابت مواجه شده ایم و در ذهن و سخن خود اعلام می کنیم که فلان شهر ، ارزان است یا فلان شهر ، گران! این موضوع را در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم مشاهده می کنیم ، برای مثال شما یک خدمت فنی مربوط به خودرو رادر شهرهایی مانند یاسوج ، دهدشت ، چرام ، گچساران ، بهمئی و ... را با قیمت هایی متفاوت می بینید ! یا حتی گوشت قرمز را در شهرهای مختلف با تفاوت قیمتی چند هزارتومانی خرید می کنید. این اختلافات همانگونه که در سطح یک استان به وفور مشاهده می شود ، در سطح کشور هم با اختلافات شدیدتری قابل رویت است.البته برخی این تفاوت ها را بر عدم نظارت کافی می دانند اما عده ای هم آن را بنابر شرایط تاثیرگذار بر قیمت کالا از جمله موضوع تناسب عرضه و تقاضا طبیعی می دانند. در این گزارش آنچه که ارائه شده است نشان از یک تفاوت فاحش نرخ تورم بین استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین نرخ تورم و بالاترین نرخ تورم در کشور است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بر اساس اعلام رسمی گزارش مرکز آمار ایران ، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١٠,٩ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٥.٩ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
در این گزارش که در دو حوزه شهری و روستایی آمار رسمی منتشر شده است ، در شاخص نرخ کلی و شاخص شهری تورم کهگیلویه و بویراحمد کمترین نرخ تورم در کشور را دارد اما در نرخ تورم روستایی پس از استان های سیستان و بلوچستان و کرمان کمترین نرخ تورم متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است.
گزارش کامل مرکز آمار ایران به شرح زیر است:
کل خانوارها: شاخص كل (بر مبناي١٠٠=١٣٩٥) در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ برای کل کشور عدد ١١٤,١ را نشان مي‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (١٢٠.١) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (١١٠.٤) است. درصد تغييرات شاخص كل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهي به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای کل کشور ٨,٠ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١٠.٩ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٥.٩ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 خانوارهای شهری: شاخص كل (بر مبناي١٠٠=١٣٩٥) در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری عدد ١١٤,١ را نشان مي‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه  مربوط به استان ایلام (١٢٠.٥) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (١١٠.٨) است. درصد تغييرات شاخص كل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهي به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری ٨.١ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.١ درصد است که مربوط به استان لرستان می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٦.١ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

خانوارهای روستایی: شاخص كل (بر مبناي١٠٠=١٣٩٥) در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی عدد ١١٤,٠ را نشان مي‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (١٢١.٤) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (١٠٨.٧) است. درصد تغييرات شاخص كل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهي به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای روستایی ٧,٩ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.٢ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٤.٦ درصد و مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

نرخ تورم در کهگیلویه و بویراحمد نصف بالاترین نرخ تورم کشور + جزئیات
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
نرخ تورم بالاتر از ۶۰ درصده دولت مردم را هالو فرض کرده و ۸ در صد اعلام نموده کمر مردم زیر بار گرانی خم شده اکثر مردم توانایی خرید مایحتاج اولیه خانواده خودرا هم ندارن هیچ مسئولی در کشور امام زمان پاسخگو هم نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار